van 98se/xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariekedaan

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Hallo allemaal,

Ik heb hier iemand met die windows 98 se op haar pc heeft staan en die wil er graag windows xp pro opzetten,hoe kan er het beste te werk gegaan worden??heeft iemand voor mij het grote formateer verhaal zodat ik die kan uitprinten??
Alvast bedankt.

Hij kan 3 dingen doen:
* De hele harde schijf formatteren (kan in de setup)
* Windows XP naast Windows 98 installeren (wel op andere partitie)
*Upgraden, dit raad ik echter niet aan omdat het dan fouten uit Windows 98 naar XP kan meenemen.

Ik zou voor de eerste gaan.

oke bedankt dat word dus formateren maar heb je dan voor mij ook misschien een stappenplan van het grote formateer en instaleer verhaal ??????

alvast bedankt
marieke

oke bedankt

maar zou het misschien ook wat makkelijker kunnen???

groetjes
mariek

Erg bedanktb voor de opmerking,maar eerlijk is eerlijk,ik heb het ooit eens als een stappe plan gehad wat op 1 velletje uit te printen was.
Nu jij

nog korter / makkelijker ? :

misschien zo......... ?

download eerst een bootdisk, de Windows 98 SE OEM | ALT )
Zet de gedowloade bestanden op een diskette.

Start je pc op (dus nog geen disk erin!!) en druk vanaf het begin op DEL of ESC, (of een F* toets.......) dan zou je in het bios moeten komen. Verander de opstartvolgorde (voor zover nodig.......) in A: D: C:
waarbij ik er vanuit ga dat D: je CD is.
Verlaat het bios met "bewaar instellngen".

Doe nu de diskette erin en start op. Nu vanaf A:> het commando
format C:
geven en C formateren.

Vervolgens weer opstarten zonder diskette en naar het bios gaan. Opstartvolgorde veranderen in D: A: C:

CD van XP erin doen, pc opnieuw opstarten en XP wordt geinstalleerd.............

Suc6 !

Opmerking :
bij steeds meer mobo's / biosversies hoef je de opstartvolgorde qua A, C en cdspeler niet te veranderen, omdat het bios "intelligent" is. Als er niet vanaf de een kan worden geboot, "pakt" het bios automatisch de volgende.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan