• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van alles apart 't gemiddelde late berekenen..?

• Onderwerp starter Onderwerp starter CiCi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CiCi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
We hebben mensen ondervraagd over de mobiele markt (voor een opdracht op school...) mbv een enquete.
Vraag 1:
Welke leeftijdscategorie:
10-20
20-30
30-40
40-60
60+
......
Vraag 5:
Maandelijkse telefoonkosten (euro)
0-15
15-30
30-40
Boven de 40
--------
We hebben ook gevraagd welke telecomaanbieder en prepaid/abonnement...etc etc...

Rijveld heb ik de telecomaanbieders en kolomveld prepaid / abonnement ....Als ik in de gegevensitem de telefoonkosten zet, dan krijg ik 1 / 3 / 4 / etc etc (afhankelijk hoeveel rijen ik heb ingevoerd in de originele werkbald) en alles bij elkaar opgeteld levert het aantal rijen op....Ik krijg niet "0-15 / 15-30..." te zien

Mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorgen, in blad 1 (waar ik per rij ingevoerd heb), dat bv. 15-30 als getal gezien kan worden...waardoor ik in de draaitabel het gemiddelde kan berekenen bijv....

Kortom, ik wil per telecomaanbieder , per soort (prepaid of abonnement) de gemiddelde telefoonkosten berekenen...anyone ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen antwoord op je vraag, maar wel een opmerking, zou je wel gewone kleuren voor je tekst willen gebruiken, bij zo'n lap tekst wordt 'crimson' wel een beetje irri.

Solly, Je hebt gelijk Bassie..

-» Niemand..?¿?

Kun je er niet even een voorbeeldje van posten? Het is mij niet geheel duidelijk wat je bedoelt...

Groeten,

Je hebt eerst extra moeite gedaan om 15-30 door excel als tekstveld te laten beschouwen, en nu wil je het tegelijk ook als getal zien.

Als er slechts één getal in de kolom zou staan zou het nog kunnen met de functie waarde. Maar in wat je beschrijft denk ik niet dat het kan. Je zal een extra kolom moeten maken (die kun je voor afdrukken weer verbergen) waarin je handmatig de gemiddelden zet. Als getal.

Dus 15- 30 wordt gemiddeld 22,50 en 30- 40 wordt 35,00.

Of is dit niet wat je bedoelt? Misschien zoek je een formule die zegt 'als bedrag tussen 15 en 30 tel dan 1 op bij het resultaat in rij 15-30'.

Of ....

Je merkt wel dat plaatsen van de file de snelste oplossing gaat geven, al zul je ook dan goed moeten omschrijven wat je met de gegevens wilt.

Groeten,

Wat je wilt is statistische analyse.
Hiervoor is er een programma wat op grote schaal wereldwijd gebruikt wordt in de wetenschappelijke wereld.
Het heet SPSS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan