Van analoog naar flatpanel (incl problemen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb onlangs de overstap gedaan van een CRT monitor naar een breedbeeld TFT panel.
Nou ben ik dus de 4:3 verhouding gewend en die vind ik uitstekend vanwege het lekker grote beeld, maar nu dus overgestapt naar een LG flatron w2261v (breedbeeld dus).
Als pluspunt kan ik zeggen dat het enorm scherp is, maar de verhoudingen zijn totaal zoek !
Eigenlijk heb ik er al spijt van omdat ik 4:3 gewend ben.
Bij een film kijken is het net of je door een spleetje van een brievenbus zit te kijken.
Dat stoort mij enorm.
Is hier nou niet iets aan te doen ? ( bij een breedbeeld TV kan je immers het beeld ook beeldvullend krijgen ) Ik baal hier echt enorm van.
Videokaart is een Sapphire HD 3870 (HDMI)

Ik vul even iets aan, misschien dat mijn vraag wat knullig overkomt omdat er niemand reageert, maar ik bedoel te zeggen dat 16:9 zowiezo al een smaller uitgerekter beeld geeft, maar dat er bij het afspelen van een film zowel aan de boven als onderkant zwarte balken te zien zijn, daardoor wordt het beeld dus nog meer uitgerekt.
Dat vind ik dus storend en mijn vraag is hoe je het beeld beeldvullend kunt krijgen met normale proporties, dus zonder die balken.

Beeldscherm resolutie al op native ingesteld? Heb hier 22 inch breedbeeld en echt nergens last van hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan