Van bedraad internet naar Draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalg93

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2011
Ik heb een dringende vraag..
Mijn ouders zijn net overgestapt van gewoon bedraad internet naar draadloos internet.
Nu heeft iedereen internet bij ons thuis behalve ik zelf!!

Even wat dingen om te weten:

Ik heb:
- Windows 7
- http://www.dixons.nl/computer/computer/acer-aspire-slimline-x3960-i3-2100.html deze computer
- De pc boven staan en de modem benenden

- Het internet hard nodig!

Als ik mijn netwerk kabel er uit haal, uit mijn pc.Is het normaal dat het icoontje gelijk op de draadloze variant springt, maar dat doet hij niet. Hoe kan dit?

Helpp...

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Paar stappen:
Is de draadloze verbinding beschikbaar?
Heb je verbinding met deze draadloze netwerk?
Krijg je een ip adres?

als ik jou was dan zou ik een draadlooze usb nemen

Sorry maar waar slaat dit op?

Als jij even had gekeken wat voor computer hij heeft had je gezien dat er gewoon draadloos internet er op zit.

Code:
Netwerk
WLAN verbinding 	Y
Fibre Channel kenmerken 	Y
Netwerkfuncties 	Gigabit Ethernet
Wireless LAN type 	802.11b/g/n

Paar stappen:
Is de draadloze verbinding beschikbaar?
Heb je verbinding met deze draadloze netwerk?
Krijg je een ip adres?

Mijn 1e probleem is het icoontje,
Als ik dit heb opgelost kan ik wellicht zelf verder..

Ik heb al geprobeerd de modem toe te voegen aan mijn apparaten, maar te vergeefs...
Ik heb nog geen verbinding, wel kan dit als ik het netwerkkabel er in doe.
Maar dan staat er een gele 3 hoek, de DNS Server werkt niet (oid)

Ga eens naar Start -> configuratie scherm -> Netwerk en Internet -> Netwerk centrum -> Adapter instellingen wijzigen(aan de linkerkant)
Daar staan als goed is 2 adapters 1 voor je kabel netwerk en 1 voor je draadloos moet je rechter muis knop op de draadloze adapter doen.
dan eigenschappen vd draadloze netwerkverbinding - pictogram in systeemvak weergeven gedurende verbinding. Dan moet het icoontje weer onder aan staan!

Het kan korter als iemand dat uit zijn hoofd weet dank je!

Ga eens naar Start -> configuratie scherm -> Netwerk en Internet -> Netwerk centrum -> Adapter instellingen wijzigen(aan de linkerkant)
Daar staan als goed is 2 adapters 1 voor je kabel netwerk en 1 voor je draadloos moet je rechter muis knop op de draadloze adapter doen.
dan eigenschappen vd draadloze netwerkverbinding - pictogram in systeemvak weergeven gedurende verbinding. Dan moet het icoontje weer onder aan staan!

Het kan korter als iemand dat uit zijn hoofd weet dank je!

Heb allleen de LAN :( WORD DER NIET GOED VAN :p!

Haha, dan is dat de reden waarom jij geen draadloos internet hebt!
Je draadloze adapter is niet geïnstalleerd of niet aanwezig.

Kijk eens bij apparaat beheer of daar bij netwerken een draadloze adapter er staat of vraagtekens.

Haha, dan is dat de reden waarom jij geen draadloos internet hebt!
Je draadloze adapter is niet geïnstalleerd of niet aanwezig.

Kijk eens bij apparaat beheer of daar bij netwerken een draadloze adapter er staat of vraagtekens.

Apparaarbeheer -> Netwerkadapters->NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Enthernet heb ik uitgeschakeld staan omdat dit mijn bedraade netwerk is..

Dan zou ik even met Dixons contact opnemen. Dan ben je een soort van opgelicht.
De enige oplossing is om een Draadloze netwerk kaart te nemen, maar ik adviseer toch kabel! als je er een hebt liggen gebruik die, stukken stabieler.

Dan zou ik even met Dixons contact opnemen. Dan ben je een soort van opgelicht.
De enige oplossing is om een Draadloze netwerk kaart te nemen, maar ik adviseer toch kabel! als je er een hebt liggen gebruik die, stukken stabieler.

De kabel e.d heb ik allemaal nog... Wat ik me wel afvraag waarom doet mijn bedraadde netwerk het dan niet meer.. zowel de router als modem geven aan dat er een op het enthernet zit (oftewel met kabel) en dat is ook zo: vanaf de modem loopt er een utb naar de router, en vanuit de router naar mijn pc

Zou je eens willen posten wat er bij ipconfig /all staat?

Verbindingsspec. DNS achtervoegsel: setup

LINK Local IPv6 Adres: fe80::7562:6135:3194:c621%10
IP4-adres: 192.168.0.8
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.1

Tunneladapter voor isatap.setup:

Mediumstatus: mediumontwikkeld
verbindingesspec. DNS Achtervoegsel Setup

Tunneladapter voor teredo tunneling pseudo interface:

Mediumstatus: medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel

Oke, probeer nu eens in command prompt ipconfig /flushdns en daarna ipconfig /release dan ipconfig /renew

Oke, probeer nu eens in command prompt ipconfig /flushdns en daarna ipconfig /release dan ipconfig /renew

Link local = het zelfde
ipv4 adres: 192168.0.8
subnet: 255.255.255.0
standaard: 192.168.0.1

Tunnel voor teredo tunneling (..):

Medium status: medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS Achtervoegsel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan