Van C naar B

Status
Niet open voor verdere reacties.

alikianos

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
Berichten
27
Hallo iedereen,
Het heeft lang geduurd maar ben er toch in geslaagd om mijzelf in de problemen te werken en nu heb ik hulp nodig.
De bedoeling was om de toewijzing van download en installaties op mijn B schijf te laten komen in plaats van op de C schijf omdat die stilaan volgeraakt.
Wat ik gedaan heb:
Regedit
HKEY_LOCAL_Machine
Software
Microsoft
Map voor Windows
Current Version
Windows
Program filesdir
C:\ progamfiles veranderd naar B:\ programfiles
OK

Wat er niet meer werkt en wat er (niet) gebeurt
Regedit reageert niet meer
Als ik iet in de comand promt schrijf krijg ik “Toegang geweigerd ”
Draadloze printer ENVY geen verbinding
Een puzzel programma geeft “ file access denied” of “Cannot create file c:\ program files Bigjig\Bigjig ini, toegang geweigerd”
Systeemherstel blijft ongeveer een tien minuten hangen en geeft dan de
Foutmelding “Systeemherstel kan niet worden gestart ”
Kan de toets f8 niet activeren zodanig dat ik niet in de veilige modus geraak
Windows 10 terugzetten naar de fabrieksinstellingen openen lukt na ongeveer 20
pogingen maar stopt dan op 54 %

HULP
Dank bij voorbaat
 
De map C:\Program Files is een systeem map die je niet zomaar kan wijzigen.
Dat soort dingen in het register aanpassen is vragen om problemen, zoals je hebt gemerkt.
Daarnaast kan je in je browser aangeven waar de downloads naar toe moeten en bij het installeren van een programma kan je ook aangeven waar het geïnstalleerd moet worden.
En heb je weleens een B: schijf?
 
De B: is uit het verleden ipp voor het 2e diskettestation, maar goed.

Je kunt in elke browser aangeven waar de downloads naar toe moeten, hoef je helemaal niet in het register voor te zijn.
 
Dat soort dingen in het register aanpassen is vragen om problemen, zoals je hebt gemerkt.

Dat zal Alikianos nu ook wel duidelijk zijn. De vraag is dan niet meer over Program Files, maar hoe los ik de ontstane problemen op? Als ik dat allemaal lees hebt je geen registerback-up, laat staan dat je die herstellen kunt. Ook een herstelpunt levert problemen op. Dan is er nog een snelle mogelijkheid om te herstellen en dat is een systeemkopie terugzetten. Van de herstelschijf booten en dan systeemkopie herstellen. Klaar.
 
Probleem is dat ik geen herstelschijf bezit.
kan ik Windows 7 terug instaleren en daarna Windows 10 terug downloaden zoals ik gedaan heb toen Windows 10 is uitgebracht ?
Ik denk niet dat er een andere oplossing voor bestaat.
Wat ik vandaag nog ondervonden heb. Ik trachtte mijn printer terug te installeren en kreeg de foutmelding " dit installatie pakket word niet ondersteund door deze processor .
Mijn printer is nog maar enkele maanden nieuw en werkte perfect draadloos
Alvast bedankt voor jullie reactie
 
Het lijkt er sterk op dat alles in de soep zit. Wat ik me dan afvraag is, hoe je op het idee komt om een dergelijke registerwijziging aan te brengen. Heb jij daar dan verstand van?

Ik bedoel geen herstelschijf van Windows maar een herstelschijf van een back-upprogramma. Daar zet je jouw gemaakte systeemkopie mee terug. Dan is alles opgelost. Alles wordt overschreven en werkt weer zoals het was.

Voor het herstellen van Windows zijn er andere mensen op Helpmij.nl die daar meer verstand van hebben.
 
Herstelpunten gaan niet open.
Sorry maar begrijp niet goed wat je bedoelt met die ISO en de installatie W 10
 
Een installatie DVD of USB stick maken en ermee booten/opstarten, staan ook allerlei reparatie opties op.
 
Sorry, ik lijk wel lomp en waarschijnlijk ben ik dat ook na wat ik gedaan heb maar waar haal ik de nodige bestanden om er op te zetten ?
 
Dank, ga ik morgen proberen, moet nu gaan slapen moet morgen vroeg op.
Tot verder nieuws.
Groetjes
 
heb via de pc van mijn echtgenote win 10 kunnen downloaden op een usb stick maar met setup op mijn pc wil hij niet opstarten
Suggesties ??
 
Als ik die link van Edmoor lees moet je booten vanaf de USB-stick.
 
lukt niet, heb van alles geprobeerd tot in het blauwe scherm van opstartmogelijkheden en terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Ik begin te denken dat er meer aan de hand is dan mijn stommiteit van het veranderen in het register
Kan ik win 7 van mijn cd terug installeren en daarna win 10 terig zetten ? Ik heb een product sleutel van win 10 toen ik hem gratis downloade.
 
Kan niet, dat is een generieke key en als je éénmaal W10 als upgrade erop hebt gezet dan kun je zonder key's in te geven W10 installeren, ding is al digitaal geactiveerd.

Vraag mij af hoe je die USB stick hebt gemaakt, gelijk met de Media Creation Tool?
Een ISO kun je via Rufus op een stick zetten overigens en ermee booten, via de Bios Boot Selector kan dat ook.
https://www.desertcrystal.com/bootkeys
https://rufus.akeo.ie/
 
Beste
Het probleem stelt zich nog steeds. Ik heb zojuist een windows 10 cd gekocht en ga hem van de week proberen te instaleren in de hoop
dat dan alles terug normaal werkt. De oorzaak van het probleem zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen zeker ?
Ik laat jullie weten of het in orde is
Groetjes
 
Dag allemaal
Heb zojuist geprobeerd win 10 te installeren maar hij pakt hem niet aan, pakt niets van exe aan.
Probeer mijn schijf te formateren via config scherm, systeem en beveiliging, systeembeheer en dan computerbeheer maar daar blijft hij steken. Dan krijg ik na ongeveer drie minuten een bericht van toestel is niet klaar.
Probeerde een malware verwijder programma te downloaden, dat gaat maar voert niet uit.
Ben ten einde raad
Nog iemand suggesties ?
Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan