van C naar tweede of derde schijf verplaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Mijn C: schijf is al behoorlijk vol en de tweede schijf is nog leeg.
Wat kan ik over zetten naar die tweede schijf en hoe doe ik dat? Is daar een programmaatje voor? Wanneer ik de data uit documents en settings over zet, zijn die dan nog vindbaar? En programma's?

grtz.,

henk sr
 
Dit is geen probleem. Je kan gerust als 'locatie' voor 'mijn documenten' je D: partitie aanduiden. Eventueel met een backup. Maar mss is het ook duidelijker als je die handmatig kopieert. Dat moet je voor jezelf uitmaken. Programma's kunnen zonder problemen ook op een ander station dan je C: worden ondergebracht. Maar het zou onverstandig zijn de map program files zomaar te gaan verplaatsen. Deïnstalleer je programma's en installeer ze dan opnieuw, in de setup kan je dan meestal zelf de locatie aanduiden voor je programma's. Meestal staat dit onder een optie 'voor gevorderde gebruikers'. Je kan zoveel als je wilt op je andere partitie zetten. Maar uiteraard niet windows, want dan staat je hele OS op die andere partitie en dat komt niet goed als je dat zo doet. Maar persoonlijke bestanden en geinstalleerde programmas kunnen perfect op een andere partitie of schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan