van cell naar userform- textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvegmond

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
Hallo allemaal,

ik wil in vba een userform maken om automatisch een rapport te vullen.
op het internet heb ik gezocht naar formules om dit te kunnen doen. Het maken van een userform met textboxen en keuzerondjes is gelukt, nu wil ik nog dat er in textbox2 automatisch een waarde komt te staan die bijvoorbeeld in cell A5 staat. Dus van textbox naar cell lukt wel, maar niet andersom. Het lukt wel, maar dan moet ik eerst op de textbox klikken en dit wil ik automatische. Wie kan mij helpen.

Roy

reactie

ik heb dit inderdaad al gevonden:thumb:. alleen kan ik niet de formule eruit filteren om mijn probleem op te lossen. ik doe het misschien omslachtig, maar ik benoem alle knoppen op zich en niet onder de naam userform.. Ik ben op zoek naar een formule zoals "range ("c2")= textbox1.text". deze formule is dus voor het vullen vanuit een textbox. nu dus anderom:D

Je kunt alleen met VBA gegevesn uit een userform naar een cel schrijven:

Code:
Private Sub Textbox1_Change()
  sheets("Blad1").cells(1,3)=Textbox1.Text
End Sub

Of je kunt dit instellen met de eigenschap

Textbox1.linkedcell="Blad1!C1"

reactie

beste snb bedankt voor je snelle reacties :thumb:

Ai Ai Ai :o ik heb dus een probleem.

kan het helemaal niet of kan het niet met een textbox?? Hoe zit het dan bij een listbox of combobox. in jouw eerste reactie verwijs je mij naar een andere reactie op het forum. Daar halen ze informatie uit een excel bestand en voegen dit in in een userform.

hopelijk is hier wel een manier voor:confused:

mvg Roy

Lees mijn vorige raktie nog eens rustig door. Je trekt de verkeerde konklusie.
En.... begin bij het begin.

reactie

:(:( wat voel ik me zo stom.

ik begrijp het niet.
de code Textbox1.linkedcell="Blad1!C1" die doet het niet. Hij herkent linkedcell niet.
op de andere manier die jij beschrijft kan ik wel namen wijzigen, maar ik krijg de naam niet te zien.

zoals je begrijpt ik ben een groentje en leg de lat misschien iets te hoog.

mvg Roy

In de link waarnaar ik je verwees staat:

Van ieder userform-element staan er methodes om de gebruikersinvoer weg te schrijven in het Excel-werkblad.

Ergo: het antwoord op je vraag staat daar. Spit het vanaf het begin langzaam door, dan kom je er wel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan