Van Comp->> TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene_overtoom

Meubilair
Lid geworden
1 jan 2001
Hey mensen !
Ik had het een jaar geleden ook gevraagd, alleen het is er niet van gekomen, en de technieken zijn alweer vernieuwd :)

Ik wil de DivX EN de DVD's die ik op mijn PC kan kijken op het TV scherm krijgen ZONDER kwaliteitsverlies natuurlijk :)
iemand een idee wat de mogelijkheden zijn, en wat de kosten zijn ?
Grtz!
Rene

Geplaatst door megabit
Heb je een TV-out op je videokaart?
Ehhmmm....ik persoonlijk niet, maar de PC in kwestie (de beneden PC) wel, of niet...:8-0: iig, dan komt er eentje met TV-OUT als dat nodig is :D (welke is goed?)

pc/tv

gewoon een tv/pc kaart kopen (er zijn er in alle prijzen) en installeren! (usb is het gemakkelijkst: ge moet de pc niet openen)

Re: pc/tv

Geplaatst door azer
gewoon een tv/pc kaart kopen (er zijn er in alle prijzen) en installeren! (usb is het gemakkelijkst: ge moet de pc niet openen)
Leuk dat je me probeert te helpen, maar doe het dan wel volledig :rolleyes:
WAT voor product bedoel je? Ik wil GEEN TV op mijn comp, maar andersom, en ohja, WAAR te koop, en WAT is de prijs.

Geplaatst door rene_overtoom

Ehhmmm....ik persoonlijk niet, maar de PC in kwestie (de beneden PC) wel, of niet...:8-0: iig, dan komt er eentje met TV-OUT als dat nodig is :D (welke is goed?)

Als je een TV-out hebt kun je namelijk een kabeltje van je videokaart naar je TV trekken.

Geplaatst door megabit

Als je een TV-out hebt kun je namelijk een kabeltje van je videokaart naar je TV trekken.
Dat klinkt goed, wat voor kabel moet dat precies zijn. Gaat het geluid daar ook door heen ??
Enne....wat voor kaart is goed? Ik wil namelijk GEEN kwaliteitsverlies ! :)

Geplaatst door rene_overtoom

Dat klinkt goed, wat voor kabel moet dat precies zijn. Gaat het geluid daar ook door heen ??
Enne....wat voor kaart is goed? Ik wil namelijk GEEN kwaliteitsverlies ! :)

Kijk eens op mycom.nl. Met deze kabel kun je de S-VHS of composiet in je videokaart stoppen (hangt er vanaf wat voor een soort tv-out je hebt) en de 3.5mm mini-jack in de line-out als je die hebt of in de aansluiting waar je speakers zitten. Er zal vast wel een klein beetje kwaliteitsverlies zijn. Dit is echter niet merkbaar. Iemand uit een PC-winkel heeft mij wijs gemaakt dat bij de S-VHS ook al geluid zit. Bij mij is dit echter niet het geval en ik weet dus ook niet of dat waar is.

Bedankt voor de links :thumb:
Het geluid gaat hier niet door neem ik aan? Hmm...dan moeten er nog meer extra kabels :eek:
Maar goed, dat moet weggewerkt kunnen worden :) !
Grtz !

Rene, deze tip (link) had ik van Wajang:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538

Het is echt veel klooi werk.
De kabels kun je bij alle PC shops kopen maar bij Scheer & Foppen hebben ze het ook en daar zijn ze niet zo prijzig. Als ik me goed herinner rond de 30-35 Euro.
Je krijgt nooit 100% het beeld kwaliteit van een DVD speler. En een DVD speler kost bij Blokker of LIDL rond de 50 Euro.

Groetjes
Falco

Thx Falco :thumb:
Dat is echt een rlx-e link :p
Mocht ik niet tevreden zijn over de DVD-kwaliteit, dan koop ik er wel een DVD speler van rond die prijs bij !
Grtz

Graag gedaan Rene :thumb:

Ik werd zelf moe van dat geklooi. 1 kabels gekocht van PC winkel (S-VHS combi met geluid), dan kabel terug. Nieuwe kabels bij S&F, deze ook terug.
Ik hoop dat jij meer succes hebt :D

Groetjes
Falco

Geplaatst door falconetti
Graag gedaan Rene :thumb:

Ik werd zelf moe van dat geklooi. 1 kabels gekocht van PC winkel (S-VHS combi met geluid), dan kabel terug. Nieuwe kabels bij S&F, deze ook terug.
Ik hoop dat jij meer succes hebt :D

Groetjes
Falco
Ai:( :8-0:
Waar lag dat aan? Ik neem aan aan je kaart? Aangezien beide niet werkten :eek:

Ik heb net gegeten daarom wat traag in beantwoorden.
Ja, deels lag aan mijn kaart. Het ging om een nieuwe HP laptop met een Radeon kaart. Ik kwam hier uit (in mijn zoektocht) : http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/
Ik vond beetje een gedoe met steeds kabel erin + eruit.
Dus dan is voor mij makkelijk: 35 Euro aan kabels + stekkers of 50 Euro en geen gezeur.

Groetjes
falco

Hmm....jij hebt dus de DVD speler gekocht :) Weet je waarom ik het eigenlijk wil....ik heb een hoop LEgale DivX's gemaakt, en eigen filmpjes, die ik niet als VCD wil bakken allemaal, maar gewoon direct op de TV kunnen spelen, vandaar :)
Ik zal het dan gewoon moeten gaan proberen met die video en geluids kabels :confused: Hopen dat ik meer succes hebt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan