van computer naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neil 405

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Hallo
Ik heb een probleem, ik heb een computer met een kabel naar de tv en het werkte eerst uitstekend maar nu heb ik een ander beeldscherm, een lcd, en nu doet het beeld op de tv niet meer. We hadden een andere driver voor het beeldscherm geinstalleerd maar de resolutie is volgens mij hetzelfde gebleven. Soms dan verander ik de resolutie en dan staat het beeld er maar half op, op de tv, of dan is het helemaal zwart.
Hebben jullie een oplossing?

Wat voor kabel gebruik je? S-Video voor beeld & een AUX kabel voor geluid?
dat gebruik ik, filmpje op de laptop, op tv aansluien en klaar!

mmmm, weet ik niet. Ik heb het nu wel zover gekregen dat ik tenminste een film kan kijken. Ik heb overlay ingesteld in cinema modus. Maar als ik foto's ofzo wil laten zien dan past dat niet helemaal op het scherm van de tv.

Je moet eens op je LCD de beeldveroudingen wijzigen, 4.3, 16.9 of liever nog sync vanaf de bron. Kijk ook in windows wat je beeldschrmverhouding is, windows of nvidia/ati gebruiken het liefts de native resolutie en Hz 1920x1080@60, Gebruik altijd DVI/HDMI en geen DSub. Tussen HDMI en DVI zit geen verschil, alleen de sterkertjes zijn een beetje anders.

Ik heb gelezen op internet dat ik het beeldscherm moet resizen. Ik heb Ati Catalyst Control Center, weet iemand hoe dat met dit programma moet?

Let gewoon op dat je in ATI Catalyst 1920x1080 gebruikt voor je tv, en op je tv dan sync source doet of iets wat daar op lijkt. Normaal zou iedere TV dit gewoon moeten herkennen.

Als je meer hulp wilt, zet dan duidelijk wat je hebt, merk type etc, zowel van je TV als van je GPU. Zonder dat snapt niemand wat je nou wil. En die Catalyst settings zal je zelf moeten uitzoeken, er zit een duidelijk help bij die genoeg uitlegt wat de instellingen zijn.

Videokaart: Ati Radeon 9200 series
Beeldscherm: Samsung SyncMaster 943nw
TV: JVC
Kabel: HDMI

Computer draait op xp

Edit:
Simpel gezegd: ik moet het scherm op de tv verkleinen zodat het er helemaal op past maar met ati catalyst krijg ik dat niet voor elkaar.

Laatst bewerkt:
Zet het beeld eens op auto dan vindt de tv de resolutie wel.

Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm\Schermresolutie

daarmee kun je het ook aanpassen

Als ik hem op auto zet dan gebeurd er niks, maar ik heb de resolutie op de comp wat lager gezet en dan komt het wel helemaal op de tv maar dan krijg ik op de comp zelf een kleiner scherm.
Opzich is dat ook niet een groot probleem maar kun je de resolutie ook apart instellen zonder dat de tv mee gaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan