• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van datumnotatie 1900 naar datumnotatie 1904

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Roma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2013
Beste,

Ik heb een maandplanner (van internet geplukt)met een datumnotatie 1900. Nu wil ik naar datumnotatie 1904 maar dan werk mijn schrikkeljaar niet meer. Ik alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. In cel AF6 staat de formule.
De datumnotatie staat nu op 1900
Wie weet de oplossing?

Ron

Bij het 1904 datumsysteem zal je de seriële getallen die in de functie worden gebruikt moeten verhogen met 1462 (4 jaar + 1 dag).

Laatst bewerkt:
beste edmoor,

betekend dat ik de seriële nummers 56980, 55519, 54058 enz. met 1 moet verhogen?

Als dat de seriële getallen van een 1904 systeem zijn moet je ze, zoals ik al zei, verhogen met 1462.

Beste edmoor,
Allereerst bedankt voor het meedenken. Ik heb de getallen veranderd maar helaas bij mij werkt het niet

Het enige verschil tussen het 1900 en het 1904 systeem is die 1462 dagen.

Edit:
Ik heb even gekeken hoe Excel er met die functie mee omgaat en volgens mij is het voldoende om in die functie de seriële getallen met 1 te verlagen. Wel even in B2 de volledige datum 1-1-2012 opnieuw ingeven nadat je in de instellingen het datum systeem op 1904 hebt gezet.

Laatst bewerkt:
Hierbij een oplossing die zowel werkt bij datum notatie 1900 als 1904

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan