van DDR naar DDR2

Status
Niet open voor verdere reacties.

zansa

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Berichten
80
hey kenners,

Hier staat een computer met 512 mb ddr geheugen. Nu is dat allemaal een beetje traag en wil ik dat uitbreiden. Kan je er bij een compie van ca. 5 jaar oud zo van uit gaan dat DDR2 gaat passen? wil max 2 gig, meer zal ff niet nodig zijn

bedankt alvast
 
DDR2 gaat zeker NIET in hetzelfde slot passen.... heeft veel meer contacten (240 tegen 184 voor ddr).....
Je kunt wel, als het moederboard dit aan kan, sneller geheugen plaatsen.... (dus gewone ddr, maar met een hogere kloksnelheid)
 
Laatst bewerkt:
heb even nagekeken wat voor bord er in zit:

System Model: A7N8X2.0

Dus maar beter gewoon DDR nemen? Waar moet ik dan op letten?

bedankt!
 
Er zijn meerdere A7N8X2.0 boards (verschillende rev.'s en een DE LUXE uitvoering), maar zover ik even vlug kon zien is PC-3200 (400 Mhz) het snelste wat het board aan kan... (misschien zelf even in het boekje van het mobo kijken?)... Het systeem zal sowieso beter presteren als je er 1 Gbyte geheugen in hebt......
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je XP gebruikt.
Als je het geheugen naar 1024MB gooit, dan zal je pc veel prettiger werken.

Wat doe je op je pc?
Want voor gamen gaat meer geheugen niet echt helpen (wel iets natuurlijk, maar in verhouding is dat te verwaarlozen)
 
gebruik de pc puur voor word en af en toe wat foto's. spellen worden er eigenlijk niet op gespeeld. Gewoon een huis tuin en keuken ding ;)
 
gebruik de pc puur voor word en af en toe wat foto's. spellen worden er eigenlijk niet op gespeeld. Gewoon een huis tuin en keuken ding ;)

heb de doos erbij gehaald, en volgens mij is het een gewone Asus a7n8x

staat op de doos dat er 2xDDR400 in kan, dan met ik waarschijnlijk niet hoger gaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan