• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van diverse tabbladen regels bij elkaar optellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Marco, jullie verpakken toch ook niet iedere tegel apart met een sinterklaas- of cadeaupapiertje ?
Zoals jullie met gegevens willen werken is gewoon ongeautomatiseerd op systeemkaarten per dag de leveringen registreren.
Als je hulp vraagt bij automatiseren, dan zul je juist gebruik moeten maken van de mogelijkheden die papier niet biedt, maar automatisering/Excel wel: registreren, filteren, sorteren, berekenen en analyseren.
Dus volg het advies van de professionals in automatisering: registreer alle leveringen in 1 werkblad, dan heb je nog 2^20 leveringen te gaan voor je een grens bereikt hebt.

Hallo,

Dus jullie gaan op jaarbasis met +/-365 tabbladen werken?
Nee het zijn alleen de werkdagen, dus het zijn er zo rond de 265. Dit komt meer dat wij dan makkelijk kunnen zien hoeveel wij per dag versturen en deze lijsten/tabbladen moeten wij ook naar onze vervoerder sturen zodat hij weet welke klanten en hoeveel pallets hij moet gaan leveren.

Oké mannschaft

Dan nog. Neem de opmerkingen van SNB eens ter harte.

mannschaft,

kijk eens naar deze tabel en draaitabel

Bijlagen

Nee het zijn alleen de werkdagen, dus het zijn er zo rond de 265. Dit komt meer dat wij dan makkelijk kunnen zien hoeveel wij per dag versturen en deze lijsten/tabbladen moeten wij ook naar onze vervoerder sturen zodat hij weet welke klanten en hoeveel pallets hij moet gaan leveren.

Je geeft alleen maar extra argumenten om alles in 1 werkblad te zetten.
Mij lijkt een basiscursus Excel een zinvol idee.

Oke dank je wel, ik heb hem geprobeerd om toe te passen in mijn originele bestand maar dan krijg ik onderstaande fout melding, wat moet ik dan aanpassen? Of kan mijn originele bestand te groot zijn?

Ik denk dat er tekst in die kolom staat en dat is niet op te sommen.

Nog een met power query.
Dit is eigenlijk wel een beetje wat ik zoek. Alleen ik weet niet helemaal hoe ik dit moet doen.
Moet ik alle tabbladen in welke ik wil gebruiken in tabellen zetten? En hoe krijg ik het dashbord?
Is het anders mogelijk dat je voor mij de stappen neerzet dan kom ik er wel uit denk ik

Alvast bedankt

Om dat uit te leggen is een heel verhaal maar hier in het bestandje een beetje een beschrijving.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan