van draadloos naar vast internet via kabel bj upc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bergjeberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2012
Berichten
4
goedenmiddag :ik heb een vraag ik heb draadloos internet via horizon box van upc dan is internetverbinding nogal wat trager
hoe kan ik overschakelen op internet via kabel ? als ik kabel erin doe pakt hij steeds de draadloze verbinding .
bergjeberg: bijvb dank
 
Zet je draadloze netwerk uit. Ik neem aan bij een laptop.
Vaak is dit met de Fn-knop en een knopje met een antenne.
En anders zou je het via netwerkinstellingen kunnen doen.

Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen

Waarschijnlijk moet dit het oplossen, en als het internet dan nog sloom blijft...
Kijk dan eens naar je internet abbonement, misschien ligt het daar aan, gebasseerd op wat jij langzaam kan vinden?
 
het werkt maar ?

het gaat dan uit maar dan kan ik nog niet internetten via de kabel die ik wel in horizonbox heb zitten op de juiste plaats en in de laptop
heb 60 mb internet op laptop haal ik nu 30 mb internet bij speedtest.

groeten
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de modems van UPC niet zo goed, maar kan zijn dat je een reset van de modem moet doen om nieuwe apparaten toe te kunnen voegen.
Probeer of het iets oplevert als je de stroom van de modem even uitschakelt, en na ongeveer 20 seconden weer inschakelen.
 
het helpt niet . toen ik gisteren de instalatie gedaan heb moest je dit doen via de kabel in laptop en horizon media player hier zit alles in
ook telefony internet en hd en digitale tv geen apart modem meer. is het allernieuwste alles werkt prima.
ik kan er wel vrede mee hebben zo. maar af en toe is het wel makkelijk natuurlijk om 60 inplaats van 30 mb internetsnelheid te hebben toch?

groeten
 
Naamloos.png
Kan je misschien kijken in Netwerkcentrum waar de verbinding tot internet niet gemaakt word?
Aan de kant van de pc of van de wereldbol?

De NIC is wel goed geïnstalleerd?

Heb je een andere kabel geprobeerd?

Anders zou je het modemtype moeten bekijken, en in de settings kijken of daar een fout is.

Er zijn heel veel mogelijkheden die het toegang tot internet kunnen versperren.
 
monteur

er komt een monteur langs van upc die lost het wel op ga ik van uit.
bedankt voor de hulp.

groeten uit de peel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan