Van dvd opstarten lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trotiel

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Hallo, als ik vanaf de originele CD van Dell Windows XP wil installeren dan krijg ik na een paar minuten het blauw-scherm met de code;
STOP: 0x0000007B (0xF78D2524, 0x00000034, 0x00000000, 0x00000000)
Ook als ik een andere CD's gebruik om Windows XP te installeren dan krijg ik deze melding.
Ik heb er een andere HD ingehangen zonder resultaat.
Ik heb wel via een CD van Dell Vista kunnen installeren, maar krijg geen enkele Windows XP DVD geïnstalleerd.
Wie heeft een oplossing, alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Heb je op die pc Vista staan? Want dan kan je XP er niet op zetten, zonder dat je eerst je harde schijf formatteert...

Het opstarten van de XP CD lukt niet, dan krijg je juist die fout code.

Laatst bewerkt:
Hoi,
info over jouw Bug_Check_Code (Eng).
Normaal staat XP op een cd-schijf.
Je probeert te dowgraden, dat gaat niet zomaar zeker niet bij OEM machines.
Downgrade Procedure

Neem ff aan dat je eerst alle belangrijke bestanden gebackupt hebt. (mailinstellingen,mail,adresboek enz.)
Probeer 't volgende:
Laad de originele Windows cd (of geslipstreamde cd) in het cd-romstation en zorg dat je pc boot van dat station,druk op een toets als erom gevraagd wordt enz.

Druk op R om de recoveryconsole te openen,meld je aan bij de huidige installatie en enter (evt. wachtwoord opgeven)

Typ de volgende opdrachten (na iedere opdracht enteren)
fixboot
fixmbr
cd\
ren windows winoud
exit
herstart de pc
boot wederom van de cd
Succes.
Op eigen risico!

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je
a. nu een XP cd/dvd gebruikte die niet bij jouw (Dell) laptop/pc geleverd was, óf
b. je hebt in de loop van de tijd de IDE harde schijf vervangen door een SATA schijf, óf
c. je hebt een grotere hardere schijf dan er origineel bij werd geleverd.

Tijs.

Mik Zjegger

Sorry bedoelde CD.
Kom geheel niet in het menu van de installatie cd.

a. Het is de originele cd van Dell
b. Nee er zit nog steeds de originele SATA HD in
c. Nee zie punt b.

Laatst bewerkt:
Wat zou kunnen zijn is dat in de BIOS je de SATA controller op Compatible of IDE modus (o.i.d.) moet zetten.
Mocht dat niet kunnen (of niet helpen), vermeld dan de precieze type-aanduiding van de Dell pc die je hebt. Vermeld ook het serienummer.

Tijs.

Dat is niet wat ik vroeg: Kijk na of in de BIOS zoiets mogelijk is en als dat niet kan (of niet werkt) geef ons de aanduiding van de pc, zodat we SATA controller-drivers erbij kunnen zoeken die je in de XP DVD kunt integreren.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan