• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van ecxel naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wannes sas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hey,

Ik ben op het moment mijn stage aan't doen in Denemarken en er is mij gevraagd om een timesheet te maken waarin leraren hun uren moeten ingeven. Elke leerkracht heeft zijn eigen timesheet. vervolgens zouden al deze gegevens automatisch (of door op een knop te duwen) moeten overgebracht worden naar een Excel bestand die al deze gegevens bewaard. Het zou de gegevens van de laatste werkblad in de timesheet moeten bevatten.

Aangezien ik eigenlijk accountancy studeer en niet informatica is dit een zware klus voor mij. Ik heb al eens rond gekeken op de forums en heb een vermoede dat ik macro's moet gebruiken. Maar ik heb geen idee hoe dat werkt. Zou iemand mij kunnen helpen. Als ik niet slaag voor mijn stage kan ik mijn diploma niet behalen. Ik zou het dus zeer hard appriëren.

Zelf heb ik het al geprobeerd om het via access te integreren en dan terug via een excel bestand weer integreren. Deze methode is echter zeer omslachtig en ik weet ook niet of het zeer stabiel is.

Hier heb je 2 voorbeelden van de timesheets die ik al heb gemaakt.

Bijlagen

moet het percé in excel?
het lijkt me dat dit meer iets is om in acces te maken, dat je het in een database opslaat.
dit kan je zo maken dat mensen de informatie nog steeds gewoon in een tabel invullen maar het maakt het voor jou een stuk makkelijker te realiseren.

veel suc6 in ieder geval!

Ik heb het in excel gezet omdat ik van acces nog minder afweet.
Ik heb ondertussen wel al een voorloppige oplossing gevonden op de site.
via externe gegevens en dan access en dan als equerry opgehaald.

Morgen ga ik dit laten controleren en als het goed is dan werk ik het nog verder uit.
En dan kan ik deze topic op het forum sluiten.

Maar wees gerust er zullen er nog wel enkele komen.
Ik moet hier als boekhouder een heel registratiesysteem opstellen.Dit was nog maar het begin. Gelukkig heb ik dit forum gevonden.

Een andere reden waarom ik excel gebruik in plaats van access is dat je in excel meer records kunt in opnemen. En ze willen dit systeem lang gebruiken. En dit is nog maar het basis document, het moet nog uitgebreid worden. Met ziekmeldingen, vakantie, dubbel betaalde dagen, werk in andere landen, meer soorten werk, verschillende uurlonen,...

Uiteindelijk zal ik access ergens nog wel moeten gebruiken, maar zolang ik het kan vermijden doe ik dat ook liever. toch bedankt voor de tip

Het probleem is trouwens opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan