Van een CD-R een CD-RW maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerplunk

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2003
Ik kan mij herinneren dat toen ik Easy CD Creator gebruikte, ik van een CD-R een CD-RW kon maken. Hij nam hiervoor iets van 15 mb ruimte in van je CD-R, maar vervolgens kon je hem wel gebruiken als CD-RW.
Iemand enig idee of ik me dit goed herinner en of dit ook kan met NERO, het programma dat ik nu gebruik?

Michiel.

Van een CD-R kan je geen CD-RW maken.
Maar je zal wel bedoelen dat je op een CD-r meer bij kan zetten.
Dat kan met Nero,zodra je met een schijf begin,met Multisession starten ,erna als je er wat bij wilt zetten Contineu Multisession.
dit kan tot je schijf vol is .

Deze CD-R kan je dus niet formateren!

Eeen CD-RW daarintegen wel.

Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat je de cd als een soort diskette kunt gebruiken. Bij de oude easy cd creator kon dat inderdaad. Je kon een bestand gewoon 'overschrijven', maar in werkelijkheid werd hij opnieuw gebrand en werd de verwijzing veranderd naar het nieuwe bestand.

Nero heeft inderdaad iets vergelijkbaars. Ze noemen het InCD. Ik weet alleen niet of InCD ook wel met cd-r werkt. Kan zijn dat het nu alleen nog maar met cd-rw's kan.

Ja en zoals ik hierboven beschreef,behoud je alles wat je al hebt weggeschreven.
Met INCD kan het op CD-RW,probleem is echter dat je dat niet bij iemand anders kan lezen mits daar ook INCD op staat.

Met Nero doe ik het ook met DVD-of+R

Klopt, je hebt InCD nodig om de cd te kunnen lezen. Maar dat was bij Easy CD Creator toen ook al. Het idee is hetzelfde.

Ah bedankt! Ik was echt in de veronderstelling dat hij er een soort van RW van maakte..ik kan me herinneren dat ik best lang met zo'n cd-tje deed, ondanks dat ik er dingen afhaalde en andere dingen weer opzette. Maar uit jullie verhaal begrijp ik dat ik dus beter gewoon inderdaad een RW kan kopen :)

Michiel.

Wat kost een schijfje?!en in Nero moet je toch ook doen wat ik hierboven heb uitgelegt.
Mits je het met INCD wilt doen,dan is het een kwestie van slepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan