Van een map een ISO-bestand maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerteun

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Hallo,

Ik heb pas van internet een Windows Versie gedownload, maar er komt geen ISO-bestand uit, maar gewoon een map!! Weet iemand hoe ik van die map een ISO-bestand kan maken??

Je kunt er wel een .ISO van maken met (bijv.) ImgBurn ("Create image file from files / folders"), maar daar heb je in zoverre niets aan als er geen opstartsector bij geschreven wordt (je dus niet van die gemaakte .ISO kunt opstarten alsof het een gewone opstartbare installatie-CD/DVD zou zijn).

Hangt dus van de versie Windows af wat er in die opstartsector moet komen te staan. Zodra je dat weet én bij iemand zo'n type Windows CD/DVD hebt kunnen lenen (taalversie maakt niet uit, OEM of retail etc. maakt ook niet uit), dan kun je m.b.v. (bijv.) IsoBuster die opstartsector kapen van die geleende CD/DVD en die dan incorpereren in de .ISO (in ImgBurn: "Create image file from files / folders" starten, en dan in tabblad Advanced en subtabblad Bootable Disc die opstartsector aangeven bij Boot Image, nadat je Make Image Bootable hebt gekozen. Parameters zijn bijv. voor een XP CD: Emulation Type: None (Custom), Load segment: 07C0, Sectors to load: 4).

Meer tips heb ik niet voor je, want ik ondersteun geen gejatte software.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan