Van een p 100Mhz naar een P1 200Mhz ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubie-The-Sysop

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
Ik weet niet cker of het bij upgraden hoort maar ik zet hem tog maar hier neer. Als ie fout is verplaats hem maar :D

Ik heb nog een oude comp uit '97 met een P1 100Mhz proccessor. Ik heb nog een ander (oude) computer met een P1 200Mhz proccessor. Het is allebei socket 7. Kan ik ze gewoon verwisselen ??

Dit kan niet altijd zonder problemen. Je moet weten hoe de voeding moet zijn van de P200.

En natuurlijk de allerlaatste bios update doen...Dat zorgt altijd voor iets meer perfomace deed het ook bij mijn Pentium 1.En waarom wil je ze verwisselen is 1ne moederbord beter dan andere?

Laatst bewerkt:
Kijk eerst maar eens na of de P200 daadwerkelijk ondersteunt wordt door je mobo, dus qua voltage, multiply e.d.

P.S. Voltage voor je processor staat meestal op de processor gedrukt

Het is wel fijn om te weten of die 200mHz p1 is uitgerust met MMX. Die hebben namelijk een lager voltage en volgens mij ondersteunen niet alle mobo's MMX...

Wat is trouwens de FSB van die 100mHz p1? Is dat al 66mHz of loopt ie nog op 50?

Mijn ervaring met dergelijke comps is dat vaak de (bijna) maximale processor werd geplaatst bij wat het moederboard aankon.
Bij een P1 @ 100Mhz kan vaak maximaal een 133Mhz ( en heel soms een 166Mhz) geplaatst worden.
Ik heb zelf boven een P1 waar oorspronkelijk een 133Mhz inzat geupgrade met een 266MMX proc.
Het enige probleem is dat het moederboard niet verder gaat dan 200Mhz, maar draait verders goed.
Meestal staat er een tabelletje op het moederboard met de jumper-settings voor de bijbehorende kloksnelheid, kan je meteen zien wat het mobo maximaal aankan.

Groetjes,
Martin.

Geplaatst door _CompuFreaky_
En natuurlijk de allerlaatste bios update doen...Dat zorgt altijd voor iets meer perfomace deed het ook bij mijn Pentium 1.En waarom wil je ze verwisselen is 1ne moederbord beter dan andere?

Ik wil het moederbord niet verwisselen. Ik wil de CPU de prossesor verwisselen.

Die P1 100Mhz ik volgens mij niet uitgerust met MMX. En de P1 200Mhz, is wel uitgerust met MMX.

Is me moederbord beveiligt tegen dat soort acties. Anders probeer ik het gewoon te verwisselen en lukt het niet dan lukt hetn iet. Of heel ik dna me moederbord naar de kl*te ??

Het zit zo: Als de CPU in de socket past, dan werkt het gewoon. De vraag is op welke snelheid. Ik kan je niet garanderen dat die 200mHz processor op die andere pc ook op 200mHz loopt.

Er kan niets kapot gaan. Als je opstart en hij doet het niet moet je het natuurlijk niet tien keer proberen want dan kan er alsnog iets fout gaan.
Je moet ook voorzichtig zijn met wisselen. Volgens mij bestond het zero-force system toen ook al. De CPU moet dus de socket in 'vallen'. Je hoeft niet te duwen...

Je moet ook voorzichtig zijn met wisselen. Volgens mij bestond het zero-force system toen ook al. De CPU moet dus de socket in 'vallen'. Je hoeft niet te duwen...

Klopt hendeltje helemaal omhoog proccesor erin hendeltje naar benenden koeler erop

Prossesor zit erop

De prossesor zit erop. Maar bij AIDA32 Krijg ik een of andere Dr. Watson foutmelding. Dus hij kan ik nu kijken hoe snel ie nu is.

Het os = Win NT Server 4.0. En bij system zegt ie er nix over.

Dus wie weet een manier hoe ik arachter kan komen of het egt is gelukt ?

Als je geen jumpertjes verzet hebt, zal hij nog steeds netjes op 100mhz draaien :)

Groetjes,
Martin.

klopt kijk in je handleiding van je moederbord naar de jumpers staat precies hoe je bijv 200mhz moet krijge. Je zou hem ook nog kunnen overklokkken met fsb van 75 3*75 = 225. inplaats van 3*66.

Ik heb de computer van een kannis gekregen. En ik heb er nix bij gehad. Ik heb er wel nog naar gevraagd maar zelf wist ze dit ook niet meer.

probeer maar wat andere diagnosetools:
Sisoft Sandra, Freshdiagnose of gewoon even op google zoeken naar CPU ID tools...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan