• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van Excel 2003 naar 2007?

Status
Niet open voor verdere reacties.

romian

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Beste lezer,
Ik wil office 2003 op mijn computer (WindowsXP) omzetten
naar office 2007. Zijn er dan nog valkuilen te verwachten en welke?
Graag wat tips waar ik vooral rekening mee moet houden!
Vriendelijke groet romian.

1 van de valkuilen is dat als je het opslaat als 2007 dat iemand met 2003 het niet kan lezen.
dus opletten hoe je het opslaat.

Je kan Office 2007 installeren NAAST Office 2003. Dus beide versies op dezelfde PC, enkel bij Outlook zal je moeten kiezen tussen de 2003 of 2007 versie.

1 van de valkuilen is dat als je het opslaat als 2007 dat iemand met 2003 het niet kan lezen.
dus opletten hoe je het opslaat.

Hallo puppie, bedankt voor je tip, Kan ik dan beter beide versies, 2003
en 2007 op mijn computer nemen?
Vriendelijke groet romian

nee 1 versie is goed hoor en dat kan best 2007 zijn.
alleen even oppassen met opslaan....en als je het naar iemand anders wilt verzenden dan zekers als 2003 bestand versturen.

Je kan Office 2007 installeren NAAST Office 2003. Dus beide versies op dezelfde PC, enkel bij Outlook zal je moeten kiezen tussen de 2003 of 2007 versie.

Hallo Finch, bedankt voor de tip. Mij lijkt dat wel geschikt want dan kan ik alle kanten uit alleen vraag ik me af of dat niet tot complicaties zal
leiden? Heb jij daar mogelijk ervaring mee??
Vriendelijke groet romian en bedankt voor de moeite.

Hallo Finch, bedankt voor de tip. Mij lijkt dat wel geschikt want dan kan ik alle kanten uit alleen vraag ik me af of dat niet tot complicaties zal
leiden? Heb jij daar mogelijk ervaring mee??
Vriendelijke groet romian en bedankt voor de moeite.

Ik draai deze opzet al meer dan 1 jaar, en bij Excel werkt dat feilloos. Access moet soms even wat andere bestanden inladen bij het wisselen tussen de twee versies (opstarten duurt dan 10 seconden langer, maar dat is het enige "nadeel"), maar werkt verder ook perfect.

nee 1 versie is goed hoor en dat kan best 2007 zijn.
alleen even oppassen met opslaan....en als je het naar iemand anders wilt verzenden dan zekers als 2003 bestand versturen.

Hoi puppie ; en als die ander dan alleen 2007 heeft wat dan??
romian

2003 bestanden kun je altijd inlezen in 2007.
je kunt van laag naar hoog maar niet van hoog naar laag

Ik draai deze opzet al meer dan 1 jaar, en bij Excel werkt dat feilloos. Access moet soms even wat andere bestanden inladen bij het wisselen tussen de twee versies (opstarten duurt dan 10 seconden langer, maar dat is het enige "nadeel"), maar werkt verder ook perfect.

Dag Finch, Kan ik dus gewoon office 2007 kopen en dat installeren
op mijn computer met 2003 office?
Ps. Heb Finch's Weblog bekeken,zeer interessant en die zal ik regelmatig bekijken om mogelijke toepassingen te leren waar ik gewoon geen weet van heb. Natuurlijk kan ik ook een boek kopen
maar daar kan ik geen toelichting vragen.
Kan ik op Finch's Weblog vragen stellen???
Bedankt voor de moeite romian

Dag Finch, Kan ik dus gewoon office 2007 kopen en dat installeren
op mijn computer met 2003 office?
Ps. Heb Finch's Weblog bekeken,zeer interessant en die zal ik regelmatig bekijken om mogelijke toepassingen te leren waar ik gewoon geen weet van heb. Natuurlijk kan ik ook een boek kopen
maar daar kan ik geen toelichting vragen.
Kan ik op Finch's Weblog vragen stellen???
Bedankt voor de moeite romian

Hallo,

Zoals ik reeds aangaf mag Office 2007 naast Office 2003 installeren geen probleem opleveren.

Bedankt voor het compliment rond mijn blog. Jammergenoeg ontbreekt het me de laatste tijd om nieuwe artikels te schrijven, maar binnenkort moet ik me normaal gezien "herpakken" en voor wat vers leesvoer kunnen zorgen.
Je kan altijd een reactie posten bij de artikels (bv. voor verduidelijking, opmerkingen of ...).
Je mag ook altijd nieuwe onderwerpen aandragen die ik dan zal trachten toe te lichten. Mijn blog is helaas wel geen forum, dus persoonsgebonden vragen die moeilijk te relateren zijn aan een artikel op mijn blog kan je bv. op dit forum stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan