Beste lezers,
Ik heb twee vragen waar ik niet uit kom. De zoekfunctie heb ik gebruikt maar niet gevonden wat ik zoek.
Bijgaand bestand is een simpele debiteuren administratie. Ik zou graag een knop maken met als resultaat een nieuw document (Word of Excel). Het resultaat moet dan een brief zijn met een herinnering op een te betalen nota. deze brief wil ik printen of in ieder geval apart opslaan. In het echte bestand is nog een werkblad aanwezig met de klantgegevens waar ik naar wil verwijzen voor de adressering.
Enig idee hoe ik dit kan realiseren?
En nog een makkelijk vraagje voor de kenners maar voor mij toch lastig.
Ik wil graag een formule hebben die de bedragen alle oninbare nota's bij elkaar optelt. Hij moet dus kijken of het veld oninbare nota gevuld is met een datum of karakter. zo ja, dan moet hij het nota bedrag nemen van kolom E. en dat dan voor de hele kolom. Het resultaat moet dan in P11 te zien zijn.
Alvast heel hartelijk dank voor de tips of aanwijzingen.
Groetjes,
Sander
Ik heb twee vragen waar ik niet uit kom. De zoekfunctie heb ik gebruikt maar niet gevonden wat ik zoek.
Bijgaand bestand is een simpele debiteuren administratie. Ik zou graag een knop maken met als resultaat een nieuw document (Word of Excel). Het resultaat moet dan een brief zijn met een herinnering op een te betalen nota. deze brief wil ik printen of in ieder geval apart opslaan. In het echte bestand is nog een werkblad aanwezig met de klantgegevens waar ik naar wil verwijzen voor de adressering.
Enig idee hoe ik dit kan realiseren?
En nog een makkelijk vraagje voor de kenners maar voor mij toch lastig.
Ik wil graag een formule hebben die de bedragen alle oninbare nota's bij elkaar optelt. Hij moet dus kijken of het veld oninbare nota gevuld is met een datum of karakter. zo ja, dan moet hij het nota bedrag nemen van kolom E. en dat dan voor de hele kolom. Het resultaat moet dan in P11 te zien zijn.
Alvast heel hartelijk dank voor de tips of aanwijzingen.
Groetjes,
Sander