• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van excel naar een brief???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Jelle,

Ik heb hem geprobeerd met aanpassing van het pad. Ik krijg helaas een foutmelding. Ik heb hem zo gemaakt:
Sub herinnering()
'
' herinnering Macro
'

'
Range("A7").Select
Selection.Copy
Sheets("1e herinnering").Select
ActiveSheet.Paste
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"C:\temp\test.pdf", Quality:=xlQualityStandard,
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
False
Sheets("deb beheer").Select

End Sub

Ik heb geen idee waar de fout zit.

De hele macro heb ik van jou of een ander gehad. Ik heb er zelf niets aan geschreven. Ik weet er te weinig van om er wat nuttigs mee te doen. Je hebt wel gelijk. Ik moet de cel waar hij in moet plakken wel geselecteerd hebben, anders doet hij het niet. Dat is overigens geen probleem want het werkblad waarin gekopieerd wordt, is verder niet in gebruik.

Je zin over het laten opslaan met factuurnummer als bestandsnaam begrijp ik niet helemaal.

Groet,

Sander,

Ten eerste zou je in vervolg je om je code's de "code tags" willen zetten. Maakt het kopiëren wat makkelijker.

Ten tweede bij een foutmelding kan je het beste voor foutopsporing kiezen. Weet je iig op welke regel de macro is vastgelopen.

Code:
Sub herinnering()

dim Nota
Nota = activecell [COLOR="SeaGreen"]'Dit kan je in de filename gebruiken anders slaat hij het altijd onder dezelfde naam op.[/COLOR]

Range("E27") = Nota [COLOR="SeaGreen"]´Kan het beste toch de range aangeven weet je iig zeker dat het notanummer op de juiste plaats staat.[/COLOR]
"C:\temp\" &[COLOR="Red"] Nota  [/COLOR]&".pdf", Quality:=xlQualityStandard,
False

End Sub

Werkt het nu wel?

Hallo Jelte,

Je code werkt nog niet. Ik krijg een foutmelding op de regel die je mij gestuurd hebt.
HTML:
"C:\temp\" & Nota  &".pdf", Quality:=xlQualityStandard,
False

Groetjes,
Sander

Hallo Sander,

Neem eens een macro op en doe dan handmatig het volgende.

blad 1e herinnering selecteren.
Opslaan.als en dan opslaan als pdf.
Bestandsnaam en locatie aangeven etc.
En dan opslaan.

Opname stoppen.
En dan de code vergelijken met die van mij.
Als je dan over de filename het volgende plakt

Code:
"C:\temp\" & Nota  &".pdf"

Dan zou de macro moeten werken.

Hallo jelte,

ALs ik de makro uitvoer zoals door jou beschreven, dan slaat hij inderdaad gelijk een kopie als pdf op het bureaublad op. Geweldig!
Alleen als ik jouw regel erin plaats, dan loop hij vast op die regel.

dit is de marko met dus de fout:
Code:
Sub herinnering()
'
' herinnering Macro
'

'
    Range("A7").Select
    Selection.Copy
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
        "C:\Users\s.spitzers\Desktop\" & nota & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
        False

End Sub

Dit is de versie die wel werkt maar dan met altijd dezelfde filename:

Code:
Sub herinnering()
'
' herinnering Macro
'

'
    Range("A7").Select
    Selection.Copy
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
        "C:\Users\s.spitzers\Desktop\201001.pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
        False

End Sub

Overigens is die range("A7") select niet juist. Hij pakt nu altijd A7 terwijl hij de actieve cel moet nemen. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken?

Groet,

Sander

Beste Jelte,

mijn laatste vraag heb ik al op kunnen lossen door "range"regel weg te laten. De marco werkt nu goed. Alleen nog het notanummer als bestandsnaam gerealiseerd krijgen. Ik hoop dat je nog zin hebt om mij daarin te ondersteunen.

Ik ga nu naar bed maar morgenvroeg ga ik gelijk weer kijken of je gelegenheid hebt gehad om te reageren.

Groetjes,

Sander,

Als je het volgende vervangt.

Code:
"C:\Users\s.spitzers\Desktop\201001.pdf"

'door

"C:\Users\s.spitzers\Desktop\" & range("E27") & ".pdf"

Dan zou het moeten werken. controleer nog wel even of het notanummer wel in cel E27 staat, anders even aanpassen.

Hallo Jelte,

HIj doet het! Hartelijk dank voor je hulp. Het werkblad is nu zodanig geautomatiseerd dat mijn vriendin er op een prettige manier mee kan werken. Ik zal wellicht in de toekomst nog wel wat verzinnen om het nog handiger te maken. Wat dat betreft is Excel net een ton met lego; je blijft bouwen en verbeteren.

Dank nogmaals voor je hulp :thumb:. Zonder jouw kennis (en natuurlijk ook de hulp van anderen in dit draadje) was het zeker niet gelukt.

Met vriendelijke groet,

Sander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan