• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van Excel naar Outlook Contacts

Status
Niet open voor verdere reacties.

edzedeboer

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Hallo,

Ik wil in een nieuwe outlook contacts map gegevens importeren vanuit een excel file.
Daartoe ga ik naar File Import en geef aan dat ik vanuit een Excel file wil importeren.
Ik sleep de kolomnamen naar de juiste regel zoals Naam, Adres, Plaats en Telefoonnummer. Vreemd genoeg zie ik daarna in de Contact gegevens alleen het adres staan, de rest werd niet geïmporteerd.
Ik gebruik Office 2007.

Iemand enig idee wat hier fout gaat?

Groeten,
Edze

Beste edzedeboer ;)

Gebruik het volgende bestandje eens met daarin de titels en vul daaronder je gegevens in.
Zorg wel dat dit is opgeslagen in excel 97 - 2003 niet in excel 2007.
Ga dan naar Outlook klik op bestand dan Importeren en Exporteren dan gegevens uit een ander programma of bestand importeren volgende
Microsoft Excel 97 - 2003 Volgende
Bestand gaan gaan zoeken via bladeren
Kies een item bij opties volgende
Selecteer doelmap volgende.
Aangepaste velde toewijzen.
Dan op voltooien.

Groetjes Danny. :thumb:

PS. als dit niet lukt, probeer het dan in de omgekeerde volgorde.
Exporteer een bestandje naar excel, verander de gegevens en importeer het terug.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste edzedeboer ;)

Gebruik het volgende bestandje eens met daarin de titels en vul daaronder je gegevens in.
Zorg wel dat dit is opgeslagen in excel 97 - 2003 niet in excel 2007.
Ga dan naar Outlook klik op bestand dan Importeren en Exporteren dan gegevens uit een ander programma of bestand importeren volgende
Microsoft Excel 97 - 2003 Volgende
Bestand gaan gaan zoeken via bladeren
Kies een item bij opties volgende
Selecteer doelmap volgende.
Aangepaste velde toewijzen.
Dan op voltooien.

Groetjes Danny. :thumb:

PS. als dit niet lukt, probeer het dan in de omgekeerde volgorde.
Exporteer een bestandje naar excel, verander de gegevens en importeer het terug.

Hallo Danny,

Ik heb in jouw bestand één regel met gegevens ingevuld en zag na import weer slechts één gegeven, straatnaam en huisnr, in het contactveld.

Na export van de inhoud van een contact-map zag ik wel een compleet ingevuld excel bestand. Vreemd genoeg zie ik daar de koppen in het Nederlands, terwijl ik Office in het Engels gebruik... Als ik nu in mijn excel bestand de kolommen weghaal die ik niet nodig heb en de kolomtitels aanpas zoals in jouw bestand, zou het moeten lukken.
Ik laat het je later nog wel even weten!

Groeten,
Edze

Hallo Danny,

Ik heb in jouw bestand één regel met gegevens ingevuld en zag na import weer slechts één gegeven, straatnaam en huisnr, in het contactveld.

Na export van de inhoud van een contact-map zag ik wel een compleet ingevuld excel bestand. Vreemd genoeg zie ik daar de koppen in het Nederlands, terwijl ik Office in het Engels gebruik... Als ik nu in mijn excel bestand de kolommen weghaal die ik niet nodig heb en de kolomtitels aanpas zoals in jouw bestand, zou het moeten lukken.
Ik laat het je later nog wel even weten!

Groeten,
Edze

Hallo Danny,
Ik heb besloten om de gegevens uit de Excel file te gebruiken in een Word mailing. De import vanuit de Excel file naar Word verloopt bovendien makkelijker dan naar Outlook.
Voorlopig ben ik nu hiermee geholpen. Dank je voor de genomen moeite!

Groeten,
Edze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan