ifstatement
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 apr 2012
Hallo iedereen,
Ik heb een Excelbestand, wat ik in m'n programma wil gebruiken. Ik wil hem nu omzetten naar een SQLdatabase. Daar schijnen meerdere manieren voor te zijn, dit is het laatste wat ik geprobeerd heb:
Bij alles wat ik probeer krijg ik de EleDbException bij de Fill:
De Microsoft Jet-database-engine kan het object Tabblad$ niet vinden. Zorg ervoor dat het object bestaat en dat u de naam en het pad correct heeft gespeld.
Ik heb het een paar keer verplaatst, en de path aangepast in de Connectiestring, en de naam van het tabblad veranderd, maar hij blijft hem dus niet kunnen vinden. Wat gaat er mis?
Alvast bedankt
Ik heb een Excelbestand, wat ik in m'n programma wil gebruiken. Ik wil hem nu omzetten naar een SQLdatabase. Daar schijnen meerdere manieren voor te zijn, dit is het laatste wat ik geprobeerd heb:
Code:
string ConectStr = @"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" +
"Data Source=C:\\Relatielijst.xls;" +
"Extended Properties=Excel 8.0;";
OleDbConnection Con = new OleDbConnection(ConectStr);
Con.Open();
OleDbDataAdapter da = new OleDbDataAdapter("SELECT * FROM [Tabblad$]", Con);
DataSet ds = new DataSet();
da.Fill(ds);
Bij alles wat ik probeer krijg ik de EleDbException bij de Fill:
De Microsoft Jet-database-engine kan het object Tabblad$ niet vinden. Zorg ervoor dat het object bestaat en dat u de naam en het pad correct heeft gespeld.
Ik heb het een paar keer verplaatst, en de path aangepast in de Connectiestring, en de naam van het tabblad veranderd, maar hij blijft hem dus niet kunnen vinden. Wat gaat er mis?
Alvast bedankt