Van fat32 naar NFTS.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over Partition Magic 7.
Het volgende is er aan de hand.
Bij een kennis van mij ( 77 jaar ) zou ik even een partitie mergen ,maar dat wou niet. kan dat komen dat de ene partitie Fat32 was en de ander NFTS.?
Zo ja , kan ik dan de Fat partitie converteren naar NFTS zonder data verlies?

Vr.gr.B.Kat
 
Voorbeelden
Als u het volume op station E naar NTFS wilt converteren en u wilt dat alle berichten worden weergegeven, typt u:

convert e: /fs:ntfs /v
 
Hallo virtuosa,

Ja dit kan dus binnen Windows, maar ik werk altijd met PM en zou van daaruit dan ook graag willen converteren.
Vrgr. B.kat
 
gewoon dan de ntfs optie kiezen
1 wijs de schijf aan die je dan om wil zetten.
2 klik op rechter knop van de muis en in dat menu,
staat dan ook omzetten naar ander bestands systeem
 
Hallo virtuosa,

Ja de handelingen die jij aangeeft ken ik wel,
maar het gaat er mij om dat er geen data verloren gaat bij die actie. Wanneer ik dat wil doen komt er een waarchuwing met een heel verhaal in het engels waar ik niet helemaal uit kom. ( ik ben ook een 65+ er met weinig kennis van de engelse taal ).
Het enige waar ik dus bang voor ben dat er data verloren zou gaan en dat wil ik die kennis van mij niet aandoen. Verder geen probleem met PM.
Vrgr. B.Kat
 
als het goed gaat niet normaal kan het.
maar je weet het het is windows dus kan altijd.
je heb geen garantie dat alles 100% bij comps ;)
 
zou je het verhaal ongeveer neer kunnen zetten,
dan zal ik eens lezen voor je
 
Ik weet niet of dat hier van toepassing is, maar opmijn pc heb ik twee partities in NTFS en een derde, waarop mijn recovery-data staan, in FAT.
Die recovery-data zou ik niet graag kwijtraken, want die heb ik nodig om mijn pc weer terug te brengen naar de fabrieksinstellingen. Ik heb dus een OEM-versie en geen "gewone" WinXP-cd.
 
nanette
ik snap jou vraag eigelijk niet zo :confused:
ik weet niet wat je wil gaan doen maar zou het dan,
niet better zijn om dan een eigen topic te openen?
 
:eek:

Nee, misverstand, ik heb geen vraag of probleem.
Ik wilde alleen aangeven dat de FAT-partitie van B.Kat mogelijk data bevat die hij/zij écht niet kwijt wil raken.
Was dus meer bedoeld als waarschuwing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan