van fat32 naar ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

davepower

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
is er een mogelijkheid dat ik mijn externe hardeschrijf van fat32 naar ntfs kan omzetten zonder mijn bestanden teverliesen?

wat op mijn externe hardeschrijf staat kan niet op mijn interne hardeschrijven!:confused:

weet iemand een manier?

mvg

davepower

maar asl ik een backup maak van een gig of 180 dan is mijn backup ook 180 volgens mij hoe kan er voor zorgen dat het bijv op een dvdtje past?

Werkt u met Windows XP en heeft u een FAT 32 bestandssysteem dat u wilt converteren naar het geavanceerder NTFS systeem dan kunt u dit doen vanaf de opdracht-prompt. Met NTFS heeft u onder andere toegang tot EFS (Encrypting File System ) waarmee u uw bestanden kunt beveiligen. Ga naar de command prompt en type de volgende regel:

convert C: /FS:NTFS

bij C: moet dan de letter staan van de schijf die je wilt omzetten

Je kan geen schijf van 180 gb verkleinen naar 4.7 gb

Maar als je schijf van 180 maar voor 4 gb volstaat dan kan je m wel voor de helft kleiner krijgen als je een backup maakt met bv software van acronis

Laatst bewerkt:
maar asl ik een backup maak van een gig of 180 dan is mijn backup ook 180 volgens mij hoe kan er voor zorgen dat het bijv op een dvdtje past?

Dat gaat helaas niet lukken. Je zult dan vele dvd's moeten branden. Maar ik vermeld het erbij zodat je weet dat er altijd een risico is als je dingen gaat aanpassen op bestaande schijven.

Het kan dus prima maar er bestaat altijd een kleine kans dat het fout gaat. Die keus moet je zelf maken of je dat wel/niet wilt.

Als je harddisk in je PC ruimte genoeg heeft zou je daar tijdelijk naar toe kunnen kopieeren.

Dat gaat helaas niet lukken. Je zult dan vele dvd's moeten branden. Maar ik vermeld het erbij zodat je weet dat er altijd een risico is als je dingen gaat aanpassen op bestaande schijven.

Het kan dus prima maar er bestaat altijd een kleine kans dat het fout gaat. Die keus moet je zelf maken of je dat wel/niet wilt.

Als je harddisk in je PC ruimte genoeg heeft zou je daar tijdelijk naar toe kunnen kopieeren.

dat gaat niet

dan moet je echt een hd erbij kopen. Het is anders onmogelijk je data te backuppen tenzij je 40 dvd's wilt gebruiken. Mocht je dit wel willen dan kun je nero back it up gebruiken, maar ik raad je niet aan om zo te gaan backuppen ;).

Je kunt natuurlijk nog steeds de ntfs conversie doen, maar het risico bestaat dan dat je bestanden verliest. Makkelijke keus lijkt me.

bedankt voor de informatie, denk dat dat ik maar voortaan bestandne groter dan 4gig of verwijder of op me internet HD laat staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan