Van FX5200 -> 6800XT

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyRaider1988

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
hey mensen,

ik heb een vraag, gister zag ik bij de pc winkel in de buurt dat de 6800XT in de aanbieding is, hij ligt nu te koop voor 79,99 euro en ik zoek al een tijd een nieuwe videokaart en dit is een gouden kans natuurlijk, ik heb het alleen nodig voor spellen als AoE3, Flight Simulator 2004 en WoW, deze kunnen met deze kaart wel op high toch? maar mijn vraag is kan die 6800XT wel in mijn AGP slot? ik weet dat het allebei AGP kaarten zijn dat is niet het probleem maar kijk hier gaat het om zo ziet mijn FX5200 eruit:

127290.jpg

en zo die 6800XT

328_biostar_agp_6800xt_1.jpg

en als ik kijk naar die gouden dingen aan de onderkant PINS ofzo ik weet niet precies hoe dat heet dan zien ze er verschillend uit, past ie wel gewoon in me AGP slot? alvast bedankt :)

die 6800XT die ik wil draait op 325/700 is dat goed? en anders hebben ze nog een 6600GT : http://www.aopen.nl/products/vga/GF6600GT-DV128AGP.htm

specs:

P4 2,4 GHZ
512 MB RAM
GeForce FX5200 AGP 128mb

Laatst bewerkt:
Ik had een FX5700 (128mb) en heb die vervangen voor de 6800Xtreme(256MB,draait standaard 350/1000). Zou bij jou ook moeten passen.

Laatst bewerkt:
maar had die FX5700 ook dezelfde pins als mijn FX5200? en kan ik met die 6600GT of 6800XT games op High spelen?

AGP is AGP, dus de pins zijn hetzelfde. Je hebt ook nog AGP-Pro, die is langer en heeft meer pins.

Die FX5200, die je nu hebt hoeveel geheugen heeft die? Je zal zeker je games beter kunnen spelen omdat je naar een snellere DDR geheugen op de videokaart gaat.

ik weet er niet zoveel van hoor, 128mb bedoel je? maar moet ik geen speciale voeding hebben voor zo'n kaart?

Alls ik nog eens naar je foto's kijk, dan lijkt met die 6800Xt een PCI-Express aansluiting, dan zou het niet passen.:confused:

Je heb geheugen in de PC, maar ook apart op de videokaart, ik neem aan dat je met 128MB de videokaart bedoelt. Als je dan naar de 6600GT gaat, dan heb je dezelfde hoeveelheid geheugen erop zitten, maar wel sneller. Persoonlijk zou ik kijken naar een videokaart met meer geheugen en die ook sneller is dan je huidige kaart.

die 6800XT op dat plaatje is een AGP en daar doelde ik op, kijk die pins zien er verschillend uit, de combinatie, zal die dan wel passen in me AGP slot? maar ff over die voeding moet dat echt om een 450W voeding te nemen? dat staat bij die 6600Gt ieder geval

De 6800 Xtreme, die ik heb is de minimaal aanbevolen voeding 500Watt, dus dat kan wel kloppen wat je aangeeft.

Die 6800XT die je laat zien is inderdaad AGP, ik heb het even vergeleken met die van mij. Die FX5200 is ook AGP, ik heb nog een TNT2 (AGP)kaart hier liggen, die heeft exact dezelfde aansluiting als je FX5200.

Aanbevolen, betekend meer dat het wel nodig is. Op mijn verpakking staat het bij de systeemeisen.

Het zou moeten passen, de kaart wordt als AGP verkocht, dus ,moet deze voldoen aan de AGP eisen.

Kijk even bij de bijlage naar het AGP slot.

Beiden passen, AGP heeft maar 1 inkeping, dus de positie van de achterste inkeping is belangrijk. In het voorste gedeelte kan het verschillen.

Bijlagen

• 400px-AGP_slot.jpg
    400px-AGP_slot.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 30
Om aan te haken bij jippiejajee, hier de AGP-PRO slot op mijn moederbord:
attachment.php

Deze is dus langer, maar er kan een "normale" AGP kaart in. Je ziet dat de voor en acherkant veschillen, ten opzochte van de afbeelding van jippiejajee. Mijn kaart gebruik dus de middelste twee delen van het slot. In de voorkant(onderkant op de foto) zit een stukje plastic als bescherming en dat kan er dus uit, als er een PRO kaart in moet.

Bijlagen

• AGP-pro.jpg
    AGP-pro.jpg
    17,6 KB · Weergaven: 216
Laatst bewerkt:
Deze pc heb ik niet zelf in elkaar gezet, maar weet iemand hoe je kan zien wat voor voeding er in de pc zit zonder open te doen? 1 of ander programmatje?

Als je je kaart wilt vervangen moet je kast toch open.

Snelste manier is gewoon op de voeding kijken.

okay dankuwel :) ik las net dat die videokaart een AGP 2.0 slot nodig heeft en mijn 5200 heeft dat ook nodig dus hij zal passen :) net opgezocht op internet, beetje dom dat ik dat niet eerder heb gedaan (A)

haha ;)

nog een laatste vraag, is een voeding makkelijk aan te sluiten?

Kwestie van stekkertjes op de juiste plaats. :D Ietwat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar bijvoorbeeld een videokaart op de voeding aansluiten is niet moeilijk. Als je een complete nieuwe voeding in je PC gaat zetten, dan moet je gewoon netjes de handleiding ernaast hebben en dan precies werken. Dan is het ook niet moeilijk, als je maar secuur bent.:)

Ik ben even op onderzoek uitgeweest en ik weet welke moederbord ik heb ;)

Ik heb een Asus P4T-E moederbord en daar zit een AGP Pro 4x slot in, die 6600GT die ik ook kan kopen daar staat bij interface AGP 4x, 8x. Houdt dat in dat ie gewoon in mijn AGP kan en hoe zat dat met die AGP Pro? kan die er gewoon in

Specs:
Intel 850 Chipset, Socket-478 Form Factor
Supports both Willamette and Northwood Pentium 4
Dual Channel RDRAM, 3.2 GB/s Memory Bandwidth
4 RIMM Slots (2GB RDRAM Max)
AGP Pro 4X, 5 PCI, 1 CNR
Jumperless Overclocking via BIOS

p4te.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug