van gebruikersaccount wisselen in Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Als een vriend van mij zich afmeldt om over te schakelen naar een ander gebruikersaccount dan komt hij een zwart scherm terecht waarop zijn muiswijzer wel zichtbaar en beweegbaar is. Maar het leidt niet naar het welkomsscherm met alle gebruikersaccounts. Als hij de computer opnieuw opstart kan hij wel toegang krijgen tot de andere gebruikersaccounts.
Feiten die van belang zijn te weten:
  • voor het installeren van IE9 werkte de zaak nog wel
  • het besturingssysteem is onlangs door professionals op een nieuwe hd geïnstalleerd
  • systeemherstel mag alleen de laatste optie zijn omdat zo een dag configureerwerk ongedaan zou worden gemaakt
In Windows XP kon je zaken wijzigen via Service of FastUserSwitching; daar is hier niets meer van terug te vinden.
Graag jullie advies.

sgrav000
 
Hoi,
je geeft aan dat het vóór de installatie van IE9 wél werkte, ik weet niet wat je vorige versie was, maar dan zou ik die weer proberen als dat de oorzaak al zou zijn. Eerlijk gezegd kan ik me slecht voorstellen dat die installatie invloed heeft op je accountbeheer.
Zie ook Gebruikersaccounts:veelgestelde vragen.
 
Dank, Mik Zjegger, voor jouw advies.
We hebben IE9 verwijderd. Hij, woont elders en ik had een Teamviewer verbinding met hem. Daarmee kon ik op zijn bureaublad komen. Het vreemde doet zich nu voor dat als hij omschakelt, hij nog steeds een zwart scherm te zien krijgt terwijl ik op mijn computer alles te zien krijg hoe het moet zijn. De inlogiconen van de andere gebruikers. Als ik dus door zijn welkomsscherm tegebruiken en op hem als gebruiker klik dan kom ik weer terug in zijn gebruikersaccount maar hij ziet dan zijn eigen scherm niet: dat is nog zwart. Hij kanb er wel met de rechtermuisknop op klikken en voor hem wordt dan wel het trekmenu zichtbaar. Maar hij kan niet op de knoppen drukken en ik wel. Ik vermoed dat het met de configuratie van zijn grafische kaart te maken heeft. Of de driver van zijn beeldscherm. Zou dit kunnen en wat kunnen we er aan doen? Hoe kan het dat ik alles zie en hij niet?

sgrav000
 
Hoi,
ik neem aan dat hij een pci(e) grafische kaart heeft (insteekkaart)?
Dan moet hij in het BIOS eens kijken bij Advanced>Primary Graphics Adapter o.i.d. of de goede optie is gekozen. Als hij een PCIE (express) kaart heeft moet deze ook als eerste ingesteld staan in het BIOS. Omdat de pc bij snelle gebruikerswisselling alleen maar afmeldt en wisselt van account en niet volledig herstart (waarbij tijdens de POST de aanwezige hardware gecontroleerd wordt) zou het probleem wel eens daar kunnen liggen. Ik kan er grandioos naast zitten maar m'n gevoel zegt dat je het in die richting moet zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan