van GeForce 2GTS (PA256 Deluxe) naar GeForce 4 MX440

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja8888

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2003
Gisteren hebben wij dus de GeForce 4 MX440 gekocht, dit om een beter beeld te krijgen bij het spelen van bepaalde spellen.
We hadden de Geforce 2 GTS, maar een spel als IGI-2 gaf een haperend beeld.
Dus de nieuwe VGA kaart geïnstalleerd en het spel gespeeld, dit gaf geen verbetering. Nadat de computer even uit was geweest (na een vastloper van het spel) startte de computer niet meer normaal op, ook niet in de veilige modus. Telkens kwam weer de schijfcontrole en daarna een blauw scherm met daarop "Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste manier is geïnstalleerd" en dan nog wat technische informatie met codes.
Daarna gaat hij over op starten van de fysieke geheugendump en vervolgens kreeg je dan weer het scherm met : opstarten veilige modus, normaal opstarten e.d.
Vanmorgen heb ik dus maar weer mijn oude VGA-kaart teruggeplaatst en nu werkt alles weer normaal.
Is die nieuwe kaart wel aan te raden, en zo ja wat zou het probleem bij onze computer kunnen zijn?
Want anders breng ik die Geforce 4 MX 440 morgen weer terug naar de winkel.

Gegevens van de computer: Pentium 3
800 MHz
320 MB RAM geheugen

Bedankt alvast !

Groetjes,Anja.

De Geforce4 MX-series zijn absoluut geen kaarten om zware games mee te spelen.

Het zijn slechts instap-modellen van nVidia. nVidia zelf zet de GF4 MX-series in de volgende categorie:

For the Mainstream/Value User:

* GeForce FX 5200
* GeForce4 MX
* NVIDIA nForce2 Digital Media Platform
* NVIDIA Personal Cinema

Goede kaarten van nVidia beginnen met de Geforce4 Ti-series.

ATI heeft goede kaarten vanaf de Radeon 9500-series.

Wat je nog zou kunnen proberen, is de drivers voor je GF4 MX te updaten:

Win98/ME:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_44.03

Win2000/XP:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_44.03

Ook de nieuwste DirectX-versie wil nog wel es helpen:
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=a19bed22-0b25-4e5d-a584-6389d8a3dad0

Je hebt er toch een program bij gekregen ( smartdocter) klok hem is 10 % hoger.

Muurhond >>>> bedankt voor jouw reactie, ik hoop dat dit zal helpen maar blijft mijn computer dan wel stabiel als ik de kaart er weer inplaats?En is deze VGA kaart echt beter dan de vorige?

Rafstal>>>> ik heb geen idee wat je bedoeld met smartdocter en van "klokken" heb ik ook "geen kaas gegeten" ..... Het enigste wat bijgeleverd is dat is Direct X 8.1,en 3 optional programma's : Video in Drivers, Intervideo WinDVD Player en 3 Deep E-color.

is het een asus ? eigenlijk vind ik dat je zelf al het beste andwoord hebt gegeven snel omruilen een paar euros erbij en een goede game kaart kopen.

Muurhond >>>> bedankt voor jouw reactie, ik hoop dat dit zal helpen maar blijft mijn computer dan wel stabiel als ik de kaart er weer inplaats?En is deze VGA kaart echt beter dan de vorige?

Niet erg veel beter... Geforce 2 MX is 50 euro en jouw GTS is beter dan die en Geforce 4 MX is 100 euro ong volgens mij

Ik heb de kaart teruggebracht, hij bleef conflicten geven.
In ieder geval voor degenen die gereageerd hebben :

THANX !!!

groetjes, Anja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan