van HARDESCHIJF naar SERVER?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aricci

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Berichten
33
ik vroeg me af of ik me harde schijf online kon zetten...
ik bedoel er geen ftp mee.. zo ja, hoe zit dat inmekaar?
 
Om hoeveel gaat het en met welk doel wil je het daar hebben?
 
het gaat om ong. 80GB... mijn doel is dat mensen de door mij eropgezette bestanden kunnen downloaden.
 
Dan zal je toch eerst ruimte moeten vinden en 80GB is nogal wat dus dat zal niet gratis gaan.
Je wil geen FTP gebruiken?
Hoe wou je het gaan uploaden dan?
Lijkt mij het makkelijkst dat je dus gewoon webruimte neemt en een eenvoudige site bouwt waar je ook je bestanden op zet en deze eventueel met een wachtwoord beveiligd.
 
ik heb t over 80gb hardeschijf voor in de pc online zetten... als ik een harde schijf heb kan ik tog een zo bestanden erop zetten... dus dat is tog ook een soort van uploaden?
ik wil nergens voor betalen..
is er geen olplossing...?
 
Aricci zei:
ik heb t over 80gb hardeschijf voor in de pc online zetten.


Nu snap ik je even niet meer????
Wat wil je nou precies? Bestanden online ( dus op internet) zetten zodat anderen ze kunnen downloaden toch?
 
Je wilt alleen je hd online zetten? Of zit die hd in een pc die je online wilt zetten?

Dus geen ftp? Dus niet betalen? Tja dan gaat het zeer lastig worden. Of je moet al achter een router zitten en remote software erop zetten en zo bestanden overzetten
 
ik wil gewoon weten wat de makkelijkste manier is...ik kan eventueel een aparte systeemkast met een hardeschijf erin gebruiken voor de bestanden zodat ik de computer 24 uur aan heb staan.
wat is volgens jullie de makkelijkste en beste manier..

M@ario,wat bedoel je met : dus niet betalen?
 
Laatst bewerkt:
Je kan een webserver draaien, ikzelf kies voor Jana Server, die is heel makkelijk te gebruiken. http://www.janaserver.de/

Dan kan je via DynDns.org een subdomijnnaam nemen voor je computer, want die heeft vast een dynamisch ip adres. Met een programma als DynDns Updater bijvoorbeeld kan je automatisch je ip updaten voor je dns record.

Het enige nadeel is dat je dan alles zelf host en dus je upstream de bottleneck is. Ook moet je opletten met je datalimiet, maar dat alles ligt aan je abonnement bij je isp.
 
Aricci zei:
Mario,wat bedoel je met : dus niet betalen?

Jij zegt zelf dat je nergens voor wilt betalen (bijv webspace) en dat herhaal ik
 
dropl zei:
Je kan een webserver draaien, ikzelf kies voor Jana Server, die is heel makkelijk te gebruiken. http://www.janaserver.de/

Dan kan je via DynDns.org een subdomijnnaam nemen voor je computer, want die heeft vast een dynamisch ip adres. Met een programma als DynDns Updater bijvoorbeeld kan je automatisch je ip updaten voor je dns record.

Het enige nadeel is dat je dan alles zelf host en dus je upstream de bottleneck is. Ook moet je opletten met je datalimiet, maar dat alles ligt aan je abonnement bij je isp.


Kan je me dan uitleggen hoe dit ding werkt?
ik ben er een uur me bezig geweest... begrijp er geen bal van..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan