Van Hotmail naar G-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Op de pagina van Hotmail beginnen de laatste tijd reclamebanners op te duiken die in Flash gemaakt zijn en GELUID geven. :mad:
Een banner die mij een lening wil aansmeren, laat bijvoorbeeld een afbeelding van een wekradio zien en tegelijkertijd is het alarmsignaal van zo'n radio te horen (wat nog verwarrend is ook, want in eerste instantie denk je dat je computer een waarschuwingssignaal voor het een of ander afgeeft).
Reclame is natuurlijk al hinderlijk, maar dit is nog veel irritanter en genoeg reden voor mij om op een andere webbased e-mail over te stappen. Dus heb ik een G-mailaccount aangemaakt.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik nu een melding met geluid en eventueel een popup venstertje krijg, als er een nieuw G-mailbericht is.
Met Hotmail gebruik ik daar MSN Messenger voor, maar hoe doe ik dat met G-mail?

Guus.

Ik krijg mijn Gmail melding dat er post is,via Gmailnotifier.
Wel even installeren.Ophalen bij Extensies

BANDIT123 zei:
Nee, dat is ook niet wat ik zoek.
Dan kan ik berichten laten doorsturen naar mijn internetprovider, maar dan moet ik OE de hele tijd geopend hebben om meldingen te krijgen.
En met doorsturen naar Hotmail ben ik natuurlijk weer terug bij AF. :D

Guus.

Ik heb nu wel een Gmailnotifier gevonden die onder Win98 werkt (hier), maar die werkt alleen als Firefox geopend is.
Ik zoek eigenlijk iets dat op dezelfde manier werkt als Messenger voor Hotmail: gewoon een programma dat in de achtergrond draait en melding geeft van een nieuw e-mailbericht, zonder dat daarvoor browsers of e-mailprogramma's geopend hoeven te zijn.

Guus.

Begrijp ik nu goed dat Gmailnotifier (of ie nou voor XP/2000 of 98 is) alleen maar werkt als Firefox actief is?

Guus.

Bij mij niet i.i.g.

A.J. zei:
Bij mij niet i.i.g.
Daar was ik inmiddels achter - die notifier voor Win98 is een Firefox-extensie, terwijl die voor XP/2000 een zelfstandig programmaatje is.
Ik denk dat ik dan maar vervroegd over ga stappen op Win2000.
Dat was ik eigenlijk van plan te gaan doen als de support voor 98 medio dit jaar stopt, maar dan moet het maar wat eerder.
Bedankt voor jullie antwoorden. :thumb: :)

Guus.

Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je in je INBOX wilt kijken van je account en je op het envelopje van de Gmail notifier klikt en "view inbox" selecteert, je browser opgestart wordt.

A.J. zei:
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je in je INBOX wilt kijken van je account en je op het envelopje van de Gmail notifier klikt en "view inbox" selecteert, je browser opgestart wordt.

Of dubbelklikt ;)

Maar er wordt hier inderdaad door mekaar gepraat. Die gmail notifier voor firefox is handig maar alleen als je meerdere accounts gebruikt, en dan vooral icm de gmail drive die er voor zrogt dat jij gmail account gezien wordt als harde schijf waar je bestanden tot 10 mb via deze computer op kan zetten. Handig als je veel losse software op meerdere plaatsen wilt aanspreken. De losse gmail notifier zit gewoon in je taakbalk rechts onderin en geeft een popup + bleepje (gewoon die van de pc).

Hier beide progjes, voor ALLE windows:

Gmail Drive
Gmail Notifier

Veel plezier ermee, dit gaat je zeker bevallen. Vele malen sneller dan hotmail en veel minder spam. Het gebruik is even wennen, maar uiteindelijk veel makkelijker.. :cool:

A.J. zei:
Wanneer je de extensie gebruikt (en dat is de enige mogelijkheid met Win98) is er geen envelopje in je systray te zien. Die staat in dat geval in de taakbalk van Firefox.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan