van IDE naar AHCI

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronhoo

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Ik heb in mijn PC 2 HDD
1 HDD voor data en 1 voor 2 bestringssystemen (2x windows 7)Ik wil alles nu

Nu wil ik van IDE instelling naar AHCI gaan in het bios.

Eerst heb ik de fix van mictosoft gebruikt om de driver te installeren, maar nadat ik in de bios AHCI heb ingeschakeld, start windows wel op maar komt er kortstondig een blauw scherm, welke na een halve seconde verdwijnt en de computer weer opnieuw opstart, Dit gaat zo constand door.
Het register heb ik ook al handmatig aangepast.

Ik heb eeb windows 7 64bits en een ASUS P5Q Deluxe moerderbord.

IK wil alles in AHCI zetten omdar ik een SSD wil plaatsen. Terwijl ik de oude besturingssytemen nog even wil bewaren.

Wie heeft er een oplossing

Laatst bewerkt:
Je zult een waarde in het register moeten aanpassen om je huidige besturingssysteem te laten werken, eerst in IDE starten.

om ahci op een bestaand systeem in te schakelen:

"Start regedit.exe en navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SystemCurrentControlSet/Services/Msahci
In het rechter scherm zie je de key "start" staan, klik daar rechts op en kies aanpassen, vul vervolgens bij waardegegevens 0 (nul) in..

Sluit vervolgens regedit en start de computer vervolgens op en ga naar je BIOS om AHCI in te schakelen..
Windows zal dan de drivers laden voor AHCI en kan je de storage driver installeren.."

bron: http://nl.hardware.info/forum/threads/213144-AHCI-inschakelen

Mooi royb3, als aanvulling, stel je hebt 2 keer windows in een dualboot moet je dat in alle windows versies veranderen.
Dus allebei de systemen 1 voor 1 opstarten, die verandering doorvoeren en voor je ze na die verandering opstart de bios wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan