Van ISDN naar ADSL?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lgroot

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2002
Berichten
197
Beste mensen,

Binnenkort willen wij overstappen van ISDN naar ADSL. Hoe kunnen wij dit het beste doen en zo goedkoop mogelijk.

Is het nodig om eerst over te stappen van ISDN naar Analoog en dan via analoog naar adsl? En wat is precies adsl over isdn, betaal je dan ook nog je isdn abonoment + daarbij je adsl abbonoment?

Nu zitten we bij Planet Internet en willen daar graag bij blijven zitten.

Groeten

Lars.
 
als je alleen maar isdn gebruikt om sneller te kunnen internetten en bereikbaar te blijven tijdens het internetten zou ik weer terug gaan naar analoog.
als je adsl hebt ben je gewoon weer telefonisch bereikbaar.
Wil je de gemakken houden van isdn dan kan je je isdn downgraden naar isdn1.
je hebt dan alle gemakken van isdn, alleen heb je dan nog maar één telefoon lijn i.p.v. twee maar wel tegen een stuk goedkopere abbonement

ik zelf heb 12move voor €13.95 p/m en heb geen datalimiet.
wat goet bij jou past moet je zelf afstemmen naar de wensen die je hebt.
je kan ook nig kiezen om te internetten via de kabel.
tik maar eens adsl abonnementen in google in dan krijg je zelf wel vergelijkingssites.
ditzelfde kan je doen met een kabelabbo.
 
Laatst bewerkt:
Dus jij zegt (even kijken of ik het goed begrepen heb) dat wij het best eerst van isdn naar analoog gaan en daarna adsl aanvragen zodat adsl via analoog gaat?

Het gaat puur om de snelheid dat we naar adsl willen en omdat dat waarschijnlijk goedkoper is.

Het kost zeker ook nog om van isdn analoog te maken en weer naar adsl gaan daarna?
 
je moet eerst isdn opzeggen en analoog weer bij de kpn aanvragen.
dan kan je pas adsl aan vragen.
wat ik al eerder zij heb ik 12move.
dit kost €13.95, geen datalimiet en is lekker snel.
en je krijgt geen rekening van de kpn.

kijk maar eens op www.12move.nl.
en doe daar eens de postcodecheck

er zijn zat andere providers natuurlijk maar ik vond deze toen het beste kwa prijs/snelheid
 
Het omzetten van ISDN naar Analoog kost inderdaad ook geld!
 
Je hebt 2 opties:je blijft bij ISDN maar dan het zogenaamde ISDN 2 (geen 4 nummers maar 2).

Of je gaat naar analoog maar dat is mbt omzetten vrij tijdrovend en kost bovendien ook nog het eea.

Let wel als je later over zou stappen heb je ook weer een nieuwe modem/router nodig.Maw het is een rekensommetje.
 
Geplaatst door upsidaisy
Je hebt 2 opties:je blijft bij ISDN maar dan het zogenaamde ISDN 2 (geen 4 nummers maar 2).

Of je gaat naar analoog maar dat is mbt omzetten vrij tijdrovend en kost bovendien ook nog het eea.

Let wel als je later over zou stappen heb je ook weer een nieuwe modem/router nodig.Maw het is een rekensommetje.


je kan ook overgaan naar isdn1.
heb ik ook gedaan.
ik weet alleen niet meer of dat geld koste.
volgens mij niet of heel weinig anders had ik ook isdn er uit gegooit.
Ps, als je isdn neemt krijg je €8.40 korting t.o.v. isdn2
heb even op mijn rekening gekeken
 
Laatst bewerkt:
Maar als je nou adsl over je isdn verbinding heb (kan toch?) ben je dan niet veel duurder uit dan adsl over een analoge verbinding. i.v.m. abbonoments kosten enzo?
 
Maakt niks uit alleen ben je in het hogere segment qua snelheden eerder aan je tax maar dat is niet echt van belang

De vraag is wat je nog met isdn wil doen als je ook adsl hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan