• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van jaar naar maanden converteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJMS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJMS

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2019
Wie kan mij helpen met het volgende:
Nu tik ik in B6 de aantal maanden in. Maar ik wil graag dan als ik in B8 10 (jaren) opgeef dat B6 automatisch het juiste aantal maanden aangeeft.

De sheet is gemaakt voor maximaal 30 jaren oftewel 360 maanden. In dit geval staat in B6 120 dus wil ik graag dat de cellen na de 120e maand leeg zijn en niet zoals nu gevuld.
Ik krijg het niet voor elkaar.

Bij voorbaat dank.

Paul

Bijlagen

Dat is toch kinderlijk eenvoudig?
  • Selecteer B6
  • Knip (Cntr X)
  • plak in B8
Nu zijn alle verwijzingen in de formules aangepast.
  • vul in B8:
    Code:
    =B6*12
Nu kun je de jaren invullen in B6

Laatst bewerkt:
Nee AD1957 Want B13 bevat al de verwijzing B4-B16 Op de 1e van een maand krijg je € 200,000 Dus eind van die maand, de 360ste maand is het nieuwe verschuldigde bedrag in B13 aangegeven.

@GijsBert,
Ik stond op het punt om dezelfde opmerking te maken.
Beetje vreemde opzet.

De opzet is inderdaad vreemd. Vervelend omdat je formules niet kunt doortrekken.
Bij deze een schot voor de boeg:

Bijlagen

Iets anders dan de vorige schrijver. Alleen voor het 1e jaar gedaan. Tip zet dit soort berekeningen gewoon in een tabel onder elkaar dan kan je uniforme formules gebruiken.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan