Van je Computer een Server maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pyreen

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
53
Hoi allemaal,

Ik heb een paar jaar oude computer en laptop liggen, en doe er helemaal niks meer mee. Is het mogelijk om van de computer ( en indien mogelijk de laptop ) een server te maken voor een paar website's. Ik bedoel hiermee geen USBserver programmatje maar echt alleen een server.

En is dit ook mogelijk met de Datalimieten van Ziggo?

Groet,
Pyreen
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet echt wat je bedoelt met een server om websites te draaien maar geen webserver.

mvg
Corstian
 
Al beetje aangepast spel foutje van mij.

Maar eigenlijk bedoel ik dat ik eigenlijk al de software er af haal en het dan ALLEEN gebruik als server. Dus niet zo'n programma als: USBwebserver of Xampp.
 
Ik weet niet wat voor type websites je wilt gaan gebruiken maar ik denk dat je dan in de richting van iis moet oid.
 
Gewone websites met 10 a 20 bezoekers maximaal per dag, neem als voorbeeld een informatie website voor een nieuw televisie programma.
 
Het gaat niet zozeer om de bezoekersaantallen maar om de technologie. Ik heb zelf ook een website met ongeveer 50 bezoekers per dag en dat laat ik gewoon lekker hosten. Dat is tientallen keren makkelijker dan het zelf onderhouden van een server.
 
Maar is het mogelijk? ik vind het gewoon leuk om het zelf bijhouden enzo... Daar kan ik dan ook meer mee knutselen soms en dan krijg ik een beetje ervaring er in, wat altijd van pas kan komen!
 
Om even je vraag te beantwoorden .. Ja, dat is mogelijk ..
 
Ik denk dat je dan in de richting van iis van microsoft moet.
 
:eek: Dat is dus een besturingssyssteem ik dacht als het een afkorting was haha!
Maar moet ik dan eerst de hele PC cleanen?
 
Het is de afkorting van internet information services. Dit is een onderdeel van windows waarmee je een webserver kunt draaien. Veel verstand heb ik hier verder ook niet van. Als ik jou was zou ik hiervoor een nieuwe thread starten.
 
[offtopic]Slechte humor[/offtopic] linux gaat waarschijnlijk lastig worden als je asp.NET paginas hebt. Ik weet trouwens niet of dat dit het geval is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan