Van Kabel naar ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Hoi,ik heb nu Wanadoo Broadband Premium met de volgende specificaties;

Cable Broadband Premium is beschikbaarSupersnel internetten via de kabel met
1024/128 Kbit/s down/uploadsnelheid voor € 49,50 per maand. Actie: Tijdelijk
geen aansluitkosten (t.w.v. € 129,-) en gratis gebruik modem.

Nu wil ik waarschijnlijk naar het volgende abonnement;

ADSL Basic is beschikbaarSnel en onbeperkt internetten met 2048/320 Kbit/s
down/uploadsnelheid voor € 52,25 per maand. Actie: Gratis ethernetmodem en geen
aansluitkosten. (Dit is ook van de Wanadoo)

Je ziet dat het maar een beetje meer kost,met dubbele snelheden. Nu heb ik in de huidige situatie een Sitecom Xdsl Cable router 45, 10/100 Mbps.
Daar deel ik het internet mee,en heb ik een netwerkje mee.

Nu is de vraag:
Als ik ADSL neem bij de Wanadoo,kan ik dan nog steeds met mijn huidige router het internet delen,en een netwerkje hebben zoals nu?
En bij mijn huidige abonnement staat niet bij ''Fair use Policy'' ,maar bij dat ADSL wat ik wil nemen wel. Wat houd dit exact in???

Kortom:

Wie heeft goede ervaring met Wanadoo ADSL en router en internet delen (met de router die IK heb natuurlijk),en wat is Fair user Policy?

Alvast bedankt voor de reacties,

Groet van Leo Wijnkoop.

ADSL (welke variant dan ook) kan prima met die router.
en ''Fair use Policy'' kort weg FUP is gewoon downen zo veel je kan zo lang een ander er maar geen last van heeft, of het niet in verhouding staat met wat de gemiddelde gebruiker verbruikt.

ADSL heeft heeft niet zoals kabel dat als jij veel downed je buurman daar last van heeft en tja mijn ervaring is dat FUP voor ADSL gewoon bijna oneindig is, ISP's doen er niet echt moeilijk over :)

Ok,bedankt voor de info,

Zijn er misschien mog meerdere mensen die hun mening willen geven voordat ik iets ga doen waar ik spijt van ga krijgen? :o

Ik heb hetzelfde idee, maar ik zit achter eenVigor 2200 router van Draytec kan ik ook hiermee overstappen naar Adsl.
Heb jij het de overstap al gemaakt?

Nee,de Wanadoo laat de verbinding lopen via de kabel (van firma Casema) en ook laten ze internetverbinding lopen via telefoon (ADSL).
Maar ik zit bij die Casema vast aan een stilzwijgend contract van een jaar,en die kan ik pas opzeggen in November.
Vanaf November kan ik pas overstappen dus (de gemenerikken van Casema,ik kan ze we schieten...)

Dus op tijd opzeggen,en dan overstappen is het enige wat ik kan doen,helaas.

Groet van Leo.

(Zit jij ook bij de wanadoo-cable dan?)

En als je opzegt stuur dan het modem ook op tijd op (aangetekend)

Ze willen weleens vergeten te kijken in hun magazijn en dan rekenen ze veel geld voor het feit dat hun hem niet hebben , terwijl hij in het magazijn ligt.

Kosten : in guldens was het 500,00

Dus wees gewaarschuwd.

Greetz Bloopy

Dank voor de tip.
Tja,ergens een abonnement op nemen is tegenwoordig erg makkelijk,maar probeer maar eens ergens weer vanaf te komen...:confused:

ja adls met modem en daarachter router kan prima, zelf heb ik net adsl lite van wanadoo
had eerst kabel van chello,
kabelmodem inlevern, utp kabel en usb kabel zelf gehouden :)

maar dan over wanadoo, als ik het wil afzeggen, moet ik dan en wanadoo en kpn een brief sturen of bellen?

Geplaatst door Skarlion
maar dan over wanadoo, als ik het wil afzeggen, moet ik dan en wanadoo en kpn een brief sturen of bellen?

Dat staat ongetwijfeld in de algemene voorwaarden van je abonnement. Wellicht kun je het ook hier vinden. Waarschijnlijk is het zo dat je alleen een brief naar Wanadoo hoeft te sturen, de provider geeft het dan door aan de KPN. Je schrijft dat je net adsl van Wanadoo hebt, dus je zult even geduld moeten hebben: aan de meeste adsl-abonnementen zit je voor een jaar vast. Houd bij opzegging rekening met de opzegtermijn, doe het precies volgens de regels uit de algemene voorwaarden en verstuur de opzegbrief voor de zekerheid per aangetekende post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan