Van kabel naar adsl???

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoeveel dvd's haal jij ongeveer binnen in een maand.
dat doe je dan maal 4 Gb en dan weet je ongeveer hoeveel GB je verbruikt.

gemiddeld zo'n stuk of 10 het kan er de ene maand meer zijn dan de andere.
Omgerekend zou ik dan toch over die fair use policy heen gaan.

Dan zou ik zeggen even beter zoeken want er zijn providers die geen enkel probleem hebben met 100gig per maand.

oke, nou dan ga ik nog even op mijn gemak verder zoeken.
In ieder geal ben ik nu een stuk wijzer geworden.
Iedereen bedankt voor het helpen.
Ik zet hem op opgelost, want ik weet nu waar ik op moet letten.
Thanx:)

@home doet nog niet moeilijk over 250 Gb per maand.
Tiscali (bij m'n zwager) met afkoop, doet al moeilijk bij 70Gb. De afkoop houdt inderdaad in dat je de limiet kwijt bent en FUP krijgt, maar die FUP schijnt toch niet zo hoog te liggen bij Tiscali.

Laat mij maar lekker bij @home blijven.

Is Wanadoo niks?? Volgens mij hebben ze daar geen fair use policy of wel??
Iemand enige ervaring met een ADSL abbo van Wanadoo??

Betekent geen datalimiet, dat je onbeperkt kunt downloaden???

Geplaatst door Lerosa
Is Wanadoo niks?? Volgens mij hebben ze daar geen fair use policy of wel??
Iemand enige ervaring met een ADSL abbo van Wanadoo??

Wanadoo heeft wel FUP:

(1.7) Fair Use: het redelijk gebruik door de Klant van dataverkeer (upload en download), diskruimte en/of belasting van het Systeem, door Wanadoo nader te preciseren in aanvullende voorwaarden (Fair Use Policy) bij diensten waarop dit van toepassing is;

Algemene Voorwaarden nieuwe klanten.

snelheid 512/256 Kbit/s
geen datalimiet

wat houdt dat geen datalimiet dan in???
Ik kan nergens iets vinden over FUP.

Ik heb het gezien, dankje... maar wat kan dat verder inhouden??
Ik download wel veel... zit nu op de kabel maar wil overstappen... maar begin nu ernstig te twijfelen.:(

Geplaatst door Lerosa
Ik heb het gezien, dankje... maar wat kan dat verder inhouden??
Ik download wel veel... zit nu op de kabel maar wil overstappen... maar begin nu ernstig te twijfelen.:(

Lijkt me niet nodig.Het is afhankelijk van meerdere factoren waaronder oa de gebruikersintensiteit van de andere Wanadoo abbo's bij jou op de centrale.

Er zijn providers die geen problemen hebben met 100 gig in de maand en er zijn er die nog meer toestaan maar er zijn er ook die minder toestaan met een optie tot afkoop.Tweakers gaat of ging vrij ver met " grensloos " downloaden.

In mijn optiek moet je echt 24 uur 7 dagen lang elke week stampen om in de problemen te komen lees een opmerking van je provider te krijgen.(uitgaande van FUP)

Een kennis van me heeft Wanadoo en is erg tevreden en zo zullen er ook mensen ontevreden zijn.
De helpdesk van Wanadoo is matig tot slecht maar heb je die echt nodig ?

Vragen stellen doe ja anders op het forum.

ben ik weer!
Ik kom er net achter dat @home ook gebruik maakt van een fup.
Weet iemand hier iets van?
Ik download namelijk veel, maar heb nog nooit een waarschuwing van dat gekregen.

Geplaatst door Yess7
ben ik weer!
Ik kom er net achter dat @home ook gebruik maakt van een fup.
Weet iemand hier iets van?
Ik download namelijk veel, maar heb nog nooit een waarschuwing van dat gekregen.

Even goed je eigen topics lezen:

@home doet nog niet moeilijk over 250 Gb per maand.
Unquote

Beste Mensen, hier komt de uitleg,,,,,

Voor het gebruik van ADSL geldt een fair use policy. Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid dataverkeer die u mag genereren. Dit houdt ook in wij kunnen ingrijpen als u regelmatig significant meer dataverkeer genereert dan het gemiddelde voor het betreffende abonnement. Dit heeft als voordeel dat u best af en toe veel dataverkeer mag genereren, zolang het gemiddelde dataverkeer over langere periodes niet significant hoger is dan dat van andere gebruikers. Als wij een vaste maandelijkse limiet zouden instellen, dan ontvangt u een extra rekening voor al het dataverkeer boven de vastgestelde limiet. "Dit is niet iets dat wij willen doen."

Zoals alle providers betalen wij voor de bandbreedte die ter beschikking wordt gesteld. Dit houdt in dat elke megabyte die u verbruikt ons geld kost. Een gemiddeld verbruik is dan ook reeds ingecalculeerd in onze verkooptarieven.

Wanneer u, in onze opinie, de bepaling van deze fair use policy heeft overschreden, behouden wij ons het recht voor het abonnement te blokkeren. U wordt hier uiteraard vooraf van op de hoogte gebracht.

En wanneer dat is , in andere woorden Nooit,,,,

Zoals ik al zei, stap over op ADSL geen Fair Use Policy, dus geen Datalimiet, althans de meeste providers niet.

Planet als Provider ("The Best of the Best').
en of
XS4All (Ook heel erg goed)....

ADSL Rules, en de mensen daarbuiten weten dat ook...

Sorry, maar de Waarheid moest uitkomen....

Ciaozzzzzzzzzzzzzzzzzzz

and just be,,,,

SickWithIt

Bedankt voor de uitleg.
En hoe scoort Wanadoo in dit verhaal??

Beste Lerosa, dit is mijn uitleg Wanadoo,,,,

Bij de vaststelling van het tarief voor het Wanadoo ADSL-abonnement houdt Wanadoo rekening met het feit dat KPN Telecom aan Wanadoo kosten berekent voor het vervoer van data over haar KPN Telecom netwerk. Het huidige tarief is mede gebaseerd op de verwachting van Wanadoo betreffende het gemiddelde aantal Mbyte's dat door houders van een dergelijk abonnement in een bepaalde periode zal worden gebruikt.

Wanadoo heeft geconstateerd dat steeds meer abonnementhouders ongelimiteerd data gebruiken zonder dat zij voor de daarmee verbandhoudende kosten belast worden en ziet zich thans genoodzaakt het gebruik van data door haar abonnementhouders te reguleren.

Wanadoo heeft gekozen voor een zogenaamde 'Fair Use Policy'. Dit betekent dat de hoeveelheid data die u, als houder van een Wanadoo ADSL-abonnement, in een bepaalde periode gratis mag gebruiken niet gelimiteerd is tot een op voorhand vastgestelde waarde doch dat voor uw gebruik als norm geldt de hoeveelheid data welke houders van Wanadoo ADSL-abonnementen in diezelfde periode gemiddeld hebben gebruikt. Het voordeel van een dergelijk beleid is dat u af en toe met een gerust hart veel data kunt downloaden, zolang de door u gebruikte hoeveelheid data over langere periodes gemeten maar niet hoger is dan het gemiddelde gebruik van data door Wanadoo ADSL-abonnementshouders.

De beoordeling of u overeenkomstig deze norm heeft gehandeld ligt geheel bij Wanadoo. Bij een meer dan gemiddeld gebruik wordt u daarover door Wanadoo geïnformeerd. U zult daarbij in de gelegenheid worden gesteld uw abonnement aan te passen, bijvoorbeeld door overschakeling naar een abonnementstype waar het gemiddelde gebruik hoger ligt of waar u voor elke overschrijding van de norm separaat wordt gefactureerd.

Voor het geval u tot een dergelijke aanpassing niet bereid bent en/of het door u gegenereerde dataverkeer bovengemiddeld blijft, behoudt Wanadoo zich het recht voor om (1) alle daarmee verbandhoudende kosten aan u in rekening te brengen en/of (2) uw toegang tot de diensten van Wanadoo, al dan niet tijdelijk, te blokkeren en/of (3) uw Wanadoo ADSL-abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Bovenstaande Fair Use Policy is van toepassing op de abonnementen van Wanadoo ADSL Lite, Wanadoo ADSL Basic en Wanadoo ADSL Plus.

Ik heb namelijk vrienden bij Wanadoo werken, en ze hebben zelf allemaal Planet als Provider,,,, en of
XS4All

Raar vind je niet!!!! maar moet wel eerlijk zeggen Wanadoo is wel verbeterd in vergelijking met vroeger,,
dus Lerosa, the Choice is yours....

and just be,,,,

SickWithIt, Ciaozzzzzzzzzzzz

Dankje voor de uitleg SickWithIt (waar ben je eigenlijk ziek van??:p )
Ik kan ook er ook nog voor kiezen om mijn huidige provider te behouden, een kabel abbo van Quicknet
daar hoor ik ze niet over FUP.
Heb wel abbo aangevraagd bij Wandoo maar nog niets ontvangen dus kan het wellicht niet door laten gaan.

Geplaatst door SickWithIt
Beste Mensen, hier komt de uitleg,,,,,

En wanneer dat is , in andere woorden Nooit,,,,

Zoals ik al zei, stap over op ADSL geen Fair Use Policy, dus geen Datalimiet, althans de meeste providers niet.

Planet als Provider ("The Best of the Best').
en of
XS4All (Ook heel erg goed)....

ADSL Rules, en de mensen daarbuiten weten dat ook...

SickWithIt

Beste SickWithit,

Ik begrijp je enthousiasme voor ADSL en daar is niks mis mee,maar je raaskalft ook behoorlijk wat onzin !

Wat volgens jou of voor jou een goede provider is hoeft voor een ander helemaal geen goede provider te zijn want ieder individu stelt andere eisen als het gaat om prijs,prestatie,service en stabiliteit.Natuurlijk zijn er raakvlakken maar iemand anders is van mening dat XS4ALL de beste is en weer een ander PietjePuck etc.

Ook je opmerking ,in andere woorden NOOIT,behoeft toch enige nuance,want het komt niet vaak voor maar het gebeurt wel degelijk !

Denk je nou echt dat Wanadoo alleen zo werkt ? Verder hoor ik je helemaal niet over BBNED,waar Wanadoo ook gebruik van maakt.

Elke provider heeft zijn goede en minder goede kanten en voor de een is dit acceptabel en voor de ander dat.
Het Wanadoo netwerk is prima (grotendeels KPN) en de service laat wel eens te wensen over.Daar tegenover zijn de tarieven icm de voorwaarden helemaal niet slecht.

Of het past binnen het kader van Lerosa,is aan Lerosa !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan