van lan naar wlan, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roycke

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Berichten
94
beste,
ik heb een linksys router zonder wlan maar wel met 8 poorten (waarvan ik er 6 in gebruik heb). Nu heb ik ook nog een draadloze netgear router liggen. Nu is mijn vraag, kan ik deze router op een of andere manier aansluiten zodat deze fungeert als alleen draadloos station?
ik heb hem nu verbonden met een lan kabel van lan poort naar lan poort (dhcp wel uitgeschakeld). maar als ik met 2 laptops wil inloggen werkt het hele gebeuren niet.......
 
Ik heb de LAN router beneden in de meterkast staan,
heb een internet kabel gekocht en die aan de
LAN router en de WLAN router aangesloten. Nu zendt
hij het internet van de LAN router uit via de WLAN router.

Waar je op moet letten is dat je de internet kabel wel in het
goede vakje stopt van de LAN router. En van de WLAN router hetzelfde.

Ik heb thuis ook een LAN router met 6poorten maar 1 daarvan is in gebruik en die heb ik verbonden met WLAN router.

gr.
 
hoe heb je dat dan precies in gesteld bij die wlan router?
ik neem aan dhcp uit en de netwerk kabel gewoon in de lan netwerkpoorten of heb je de netwerk kabel bij de wlan router in de WAN poort?
 
Ik heb niet zo'n verstand van de codetaal :p,
maar als het goed is heb je van je LAN router een vakje dat zwart is of een ander kleur of een vakje dat niet bij de rest hoort maar een stukje aan de kant is. Dat is de poort waar je de kabel in moet stoppen, dit hetzelfde bij de WLAN router. Doe daarna het internet uit van je LAN router (stekker er uit 10sec wachten) en daarna weer aan. Probeer daarna is te kijken of je laptop het internet vind die je WLAN router uitzend.
 
..
wat ik zou doen is het volgende:

adsl-aansluiting naar modem. Modem ontvangt via internet"gaatje"

Modem "ethernet"gaatje naar draadloze router (internet"gaatje")

Draadloze router naar internet"gaatje" op 8-pits router.

Met DHCP off kun je nu de apparaten een IP-adres toewijzen alles moet dan goed komen
 
is de netgerar een accespoint of een echte router?

Dat maakt toch niks uit? Je kunt de router op een lege poort hangen van je bestaande linksys. Wel even goed configureren! De poorten moeten van lan naar lan en niet van lan naar wan:

kijk eerst in de 1e router wat het ip nummer is en van welk tot welk nummer de dhcp range loopt

hierna met 1 computer op de 2e router gaan

hiervan in de setup van de router gaan

en stel eerst een ip nummer in
binnen de reeks van de oude router maar buiten de dhcp reeks hiervan

de router zal zich afmelden

hierna weer in de router gaan (met het nieuwe nummer)

en de dhcp server uit zetten

hierna je netwerk opbouwen

de kabel tussen de 2 routers loopt van lan poort naar lan poort (de wan poort van de 2e router blijft leeg)/

Wat bereik je hiermee tov de andere oplossingen hierboven: Dat je draadloze router gewoon een ipadres krijgt uit de DHCP van je eerste router. Hij fungeert dan als access point
 
Laatst bewerkt:
... Dat maakt toch niks uit? ....

als de netgear een draadloos accesspoint zou zijn geweest was er een probleem extra. Niet alle accesspoints kunnen meer dan 1 draadloze verbinding onderhouden. Nu duidelijk is dat het om een echte draadloze router gaat zijn er meer oplossingen mogelijk zoals die van jou of die van mij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan