van laptop naar samsung lcd tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolinde

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
6
hallo allemaal
ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over het aansluiten van mijn toshiba laptop op mijn samsung lcd tv.
ik heb een kabel gekocht die heeft een hdmi aansluiten en de andere kand een vga aansluiting nu is mijn vraag welke en wat voor handelingen moet ik doen om films op de tv te kunnen kijken,..moet ik op de tv iets veranderen en zo ook op de laptop wie kan mij hierbij helpen.

alvast bedankt:d

gr bo
 
je moet op de laptop instellen dat je hetzelfde beeld wilt op de laptop als op het grote scherm

dat kan je doen door op het vlaggetje + P te drukken op het toetsenbord, en dan de optie "duplicate" of kopie te selecteren
 
Welkom op Helpmij!

Een VGA naar HDMI kabel? Zit daar een kastje tussen?
VGA is analoog, HDMI is digitaal... dat gaat met alleen een kabel ertussen niet werken.... of bedoel je DVI?
 
Welkom op Helpmij!

Een VGA naar HDMI kabel? Zit daar een kastje tussen?
VGA is analoog, HDMI is digitaal... dat gaat met alleen een kabel ertussen niet werken.... of bedoel je DVI?

ik neem aan dat hem om zo'n kabel gaat.

hdmi_vga_adapter_gaming.jpg
 
ja zo's kabel is het,die gene op de markt heeft mij deze verkocht en zei dat het zo moet lukken?

ook heb ik het geprobeerd met dupliceren maar ook dan geen resultaat nog:confused:
 
als je een ati videokaart hebt klikt u rechtermuisknop op het bureablad en kiest u "catalyst control center"
heeft u nvidia dan verschijnt er "nvidia control panel"

uitleg ati :
klik op Graphics links in de hoek
ga naar desktops & displays

52966130.jpg

daar zie je als het goed is onderin 2 schermpjes (de tv en de laptop)
en bij het laptop scherm staat een rondje met een 1
klik nu op het pijltje dat staat bij het andere scherm
en klik op duplicate.

duplicate.jpg


uitleg nvidia:

klik op "Set up multiple displays"
[smallimg]http://img148.imageshack.us/img148/5913/multipledisplays.jpg[/smallimg]

klik dan duplicate (of kopie) aan zoals op de foto geillustreerd is
klik daarna op toepassen

[smallimg]http://img401.imageshack.us/img401/9610/multipledisplays2.jpg[/smallimg]

bij intel videokaarten gaat het zo :

je zet hem gewoon op duplicate (kopie) en dan klik je op apply
helpmij4.jpg



*edit* vergeet niet de tv op "hdmi" of "pc" te zetten, dat kan met de source button
remote_source.jpg


of via het menu
 
Laatst bewerkt:
ik heb op de laptop staan intel graphics media accelerator driver,dan heb ik gedaan beeldschermen werkstand inteldual display clone primair app monitor secundair app notebook en dan.....nog niks hahaha:eek: hij ziet dus niet mijn tv als ik het goed zie staan.
 
Laatst bewerkt:
ik heb op de laptop staan intel graphics media accelerator driver,dan heb ik gedaan beeldschermen werkstand inteldual display clone primair app monitor secundair app notebook en dan.....nog niks hahaha:eek:

kijk eens of je de tv op de goede stand hebt staan, dan start ik ondertussen de pc met de intel onboard videokaart :p
 
ja op de tv staat de hdmi aan en heb ook naar verbonden app gezocht.
 
ja op de tv staat de hdmi aan en heb ook naar verbonden app gezocht.

bij intel videokaarten gaat het zo :

je zet hem gewoon op duplicate (kopie) en dan klik je op apply
helpmij4.jpg



werkt ook dat niet probeer dan single display zoals hieronder
helpmij5.jpg



krijg je ook dan geen beeld, vermoed ik dat de kabel niet (meer) correct werkt. wat je dan moet proberen is via een vga kabel

cable_vga.jpg


de tv aan te sluiten en dan op de tv naar "vga" of naar "PC" te gaan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan