• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van lijst naar lijst verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenvdo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Berichten
2
Hallo,

Voor mijn werk hou ik een excel sheet bij met de verwachte leveringen. Deze sheet bestaad uit twee werkbladen. 1 met informatie die alleen voor bepaalde gebruikers bestemd is en beveiligd is met een wachtwoord dmv een macro. En 1 met informatie die voor de afdeling transport is bedoeld. Op deze bladen staat een "lijst" met de informatie van de leveringen. Wanneer een levering is binnengekomen vult transport "ja" in, in de eerste kolom op het blad transport. Bij diezelfde levering komt dan in het blad inkoop ook "ja" te staan d.m.v. een celverwijzing.

Het probleem:
Wanneer ik de volgorde in de lijst verander (bijv. datum oplopend), moet de verwijzing meeveranderen. De verwijzing moet dus afhankelijk zijn van de tekst in de rest van diezelfde regel (de leveringsinfo). En niet specifiek naar de cel zelf verwijzen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem. De sheet is bijgevoegd.

Groeten,
jeroen
 

Bijlagen

  • TEST.xls
    41 KB · Weergaven: 54
Plaats deze formule in inkoop A3 en sluit af met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter.
Code:
=INDEX(Transport!$A$3:$A$10;VERGELIJKEN(Inkoop!C3&F3&G3;Transport!$B$3:$B$10&Transport!$D$3:$D$10&Transport!$F$3:$F$10;0))
daarna doortrekken naar beneden. Ik heb nu de formule laten kijken naar: 1.Leverancier, 2.Datum en 3.Aantal. Dit kan je nog uitbreiden of aanpassen.

Gemakkelijker is het als je een factuurnummer opneemt in het geheel, je kan dan met vert.zoeken of zonder de matrixformule aan de slag.

Succes,
 
Plaats deze formule in inkoop A3 en sluit af met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter.
Code:
=INDEX(Transport!$A$3:$A$10;VERGELIJKEN(Inkoop!C3&F3&G3;Transport!$B$3:$B$10&Transport!$D$3:$D$10&Transport!$F$3:$F$10;0))
daarna doortrekken naar beneden. Ik heb nu de formule laten kijken naar: 1.Leverancier, 2.Datum en 3.Aantal. Dit kan je nog uitbreiden of aanpassen.

Gemakkelijker is het als je een factuurnummer opneemt in het geheel, je kan dan met vert.zoeken of zonder de matrixformule aan de slag.

Succes,

Hey,

Het werkt super! bedankt :)

ik zal inderdaad ook even kijken naar de opties met een factuurnummer.

Thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan