Van linux naar windows lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaatX

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hoi, ik had van de week openSUSE 11.2 geïstalleerd, maar achteraf wou ik töch weer terug naar de ouwe vertrouwde Windows XP. Maar als ik Windows XP wil installeren is mijn hardeschijf 30GB inplaats van 80GB. Ik heb het idee dat openSUSE linux partities heeft aangemaakt. Ik heb ook al wat met Partition Magic 2008 geknutseld, maar dat mocht ook niet helpen...

Is er een manier om mijn hardeschijf weer 80GB te maken inplaats van 30GB? Dus bijvoorbeeld een programma'tje of iets dergelijks om linux partities te verwijderen.

Nog even een vraagje, waarom is het internet zo vreselijk traag in linux? Hierbij praat ik over Ubuntu en openSUSE.

Hopelijk kan iemand mij helpen, prettige dag verder.

Groetjes Nick,

Internet is helemaal niet traag onder Ubuntu. Dus zal het wel aan je instellingen liggen.

Format

Er Helpt niets anders bij Linux-partities dan booten in dos (met floppy) en FDISK alle dos en niet dos-partities verwijderen , hiervoor goed lezen !! een daarna weer 1 dos-partitie aanmaken.
XP vraagt dan bij installatie op je er een NTFS van wil maken ....

Nergens voor nodig allemaal. Gewoon opstarten vanaf de Windows XP cd en daarmee, voor de installatie, alle partities verwijderen en nieuwe maken. Daan formatteren als ntsf en installeren maar

Als je een Ubuntu live disk hebt, hiermee opstarten en met GParted de ext3 of 4 terug zetten naar NTFS.

Windows herkent alles weer (2 partities)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan