Van Linux --> Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Daniel

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Hallo Allemaal

Wie kan mij op weg helpen met het volgende.
Ik heb een Werkstation met OS Linux (Suze11.2) en dat wil ik koppelen met een Windows Netwerkje.
Het Windows Netwerkje ziet er alsvolgt uit:
Een File Server (Naam = W2K3Server met IP= 192.168.1.2) DHCP = aangezet.
Een Router met IP 192.168.1.1 DHCP = uitgezet

Een Linux Werkstation met IP 192.168.1.35
Hier draait SUZE 11.2 op en SMART is geinstalleerd, maar heb ik niet kunnen instellen.

Door het Linux Werkstation kan gewoon gewerkt worden met Internet via de Router !!!!
Maar de W2K3Server wordt niet "gezien"

Mvg
Jan Daniel:o

wat is precies het doel, en wat heb je al allemaal geprobeerd?

Je hebt de samba client geinstalleerd? Controleer dat zonodig in Yast.

Het allersimpelste is om in je plasma desktop (KDE) een snelkoppeling te maken naar je server. Bij Algemeen de naam van je server, bij URL-adres smb://192.168.1.2
Heb je voor Gnome gekozen zal er iets dergelijks ook kunnen, lijkt me.

enkel klikken opent dan in (KDE) een dolphinvenster, met de hand de URL invoeren is in Krusader de optie. Heen en weer schuiven van bestanden, eenvoudige bewerkingen zijn dan mogelijk.

Wil je op naam kunnen zoeken en invoeren, kun je de server opnemen in de lijst in /etc/hosts.
smb://servernaam werkt dan voor dolphin, konqueror, krusader en binnen een fiks aantal applicaties.

Voor een fileserver waarop direct door applicaties geschreven moet worden zul je hem meestal eerst moeten mounten.

Laatst bewerkt:
Om de share's op de Windows machine te kunnen zien, moet je de Samba Client installeren .. Dan zou je er gewoon erbij moeten kunnen komen zoals je dat b.v. ook onder windows gewend bent! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan