van mac naar pc overgaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

deprinses

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2001
Hallo, sinds kort ben ik, na jaren een fervent macgebruiker te zijn geweest, een pc gebuirker. Maar nu wil ik mijn bookmarks vanaf de mac (Netscape) naar de pc krijgen. Liefst via mail. Weet iemand hoe? Ik wil ook veel bestanden van mijn mac naar de pc overzetten. Ik weet alleen dat dat per apart bestandje kan via attachen in mail, maar dat is een heidens karwei. Is er een manier om hele folders in mail te attachen? Ik gebruik OS 8.1 en Netscape op de Mac + Netmail en Windows 98 en evt. OUtlook of eudora op de pc + Internet explorer. Heel hartelijk dank alvast!

de prinses

Meerdere bestanden (complete map) kan je 'zippen' en dan versturen, mits je een beetje op de grootte let i.v.m. met je mailbox.

zippen op de mac

Hee maestro12,

Dank voor je bericht. Ik kan wel een programma zip it vinden op mijn mac, maar hoe ik verder een map kan zippen geen idee....jij?

Thnx, deprinses

Ik weet niet hoe het bij 'zip-it' werkt, maar bij 'winzip' kan je met de rechter muistoets er op klikken en dan kiezen voor 'add to .........zip'

zippen

Nou, een macmuis heeft geen rechterknop. Het is echt een totaal ander systeem. MAar waar ga je dan op staan en wanneer 'add' je dan wat?

Ja, dat wist ik, dat een mac maar één knop heeft.
Maar je doet dat dus op de map die je wilt comprimeren.
Ik heb te weinig ervaring met een mac om te vertellen hoe en of je dat snelmenu tevoorschijn tovert.
Misschien een andere 'maccer', die het weet, of zelf even rondspitten in het programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan