van Mac OS X naar XP probleem met Geheugenstick(1GB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjDarkD

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Hallo,

Ik ben afgelopen weekend naar een vriend van me geweest en daarbij heb ik mijn geheugenstick in de MAC OS X moeten doen.

Nu ik thuiskom, merk ik echter dat windows de stick niet herkend als zijnde een verwisselbaar medium MET data..

Hij vraagt steeds om de stick te formateren..

Is er een mogelijkheid om dit probleem te verhelpen zonder dat ik de stick weer in die MAC moet steken?

Hier staat namelijk echt belangrijke data op die ik komende week nodig heb.

Ben benieuwd wat je precies met die stick op Mac OS X hebt gedaan.

Want als je hem er alleen in steekt en later weer uithaalt is er niets aan de hand, tenminste ik heb daar nog nooit een probleem mee gehad in het 1,5 jaar dat ik mijn Mac hebt.

Is het een speciaal soort stick (U3)? Weet je nog hoe hij geformateerd was? Dit hoort FAT32 te zijn.

Nou die vriend van mij heeft er een paar liedjes vanaf gedraaid en dus toegevoegt aan zijn Itunes... Dus echt iets geks heb ik er niet mee gedaan eigenlijk...

Het bestandssysteem was FAT32 ja..

Maar moet ik die stick dan weer bij hem erin doen en dan kijken of ik hem dan wel weer kan gebruiken als ik hem er vervolgens weer uithaal?

Het is btw geen U3,, maar gewoon een simpele stick van 1GB die ik gratis gekregen heb, maar al 2 jaar zonder problemen gebruik.. :S

Laatst bewerkt:
Dat laatste lijkt mij inderdaad de beste optie.

Ah...

Dat is wel balen, aangezien die vriend van mij vrijwel nooit tijd heeft doordeweeks..

Nouja in ieder geval bedankt voor de snelle reactie.. en als je toevallig nog ergens opstuit, laat 't maar weten. :o

Heb je hem al bij een andere PC gebruikt?
Wellicht ken je iemand anders met een Mac en kun je die even vragen om het te proberen.

We hebben allemaal XP en mijn Xbox 360 herkende hem ook niet meer..

En nope, ik ken alleen die jongen met een Mac, voor de rest heeft iedereen PC's.

Hij heeft een eigen studio.. vandaar de iMac.

Buren wellicht?

Maar ik denk dat wanneer je het probleem bij je vriend voorlegt hij vast wel even tijd kan maken.

Ik ga morgen denk ik eerst fftjes kijke of het wel werkt op een laptop met VISTA (klasgenoten hebben dat).

Anders word het denk ik inderdaad ff die vriend opbellen.

update'tje

Ok ben nu bij die vriend van me geweest.. en het schijnt ermee te maken te hebben dat Mac ook werkt met een *hardware veilig verwijderen optie*.. Deze is niet gebruikt geworden..

Is het niet mogelijk om bestanden nog terug te kunnen halen?

Aangezien er nog niks door mij gewist is..

en in 1 seconde door de stick eruit te halen, kan er toch niet alles gewist zijn? :(

heb het echt ontzettend erg nodig, anders moet ik mijn hard aan gewerkt schoolverslagje helemaal opnieuw gaan maken..

Aan die "optie" ligt het niet, daar kan niet ineens de stick mee geformateerd worden.

Ik zou TestDisk aan willen raden maar ben zelf ook niet echt bekend met dat programma. (Is een Windows programma)

Ik heb een aantal bestanden met R-studio 4.5 en EASEUS data recovery wizard kunnen redden.

Maar niet dat word document dat ik nodig heb.. het lijkt wel of al deze programma's de lengte van die directory niet aankunnen. (terwijl er een ander bestand dat in die map zat wel gered werd) en alle fotos en video's (maar daar had ik wel een backup van, dus daar heb ik niks aan, helaas. :(

Nog programmas die ECHT grondig kunnen doorzoeken en repareren?

TestDisk gaf aan dat hij geen beschadigde sectoren kon vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan