van me naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Is het mogelijk om op een pc met 128 Ramgeheugen en 40 GB harde schijf met 1.0 mhz processor XP erop te plaatsen ?
Zal dat goed draaien ?
Nu staat er ME op maar dat is een ramp.
Iemand voorstel ?

Met een 1.0 MHZ processor is je PC standaard al trager dan een 386er!

Ik neem aan dat het een 1GHZ processor is en dan moet het geen probleem zijn

Geplaatst door claudine algoet
Is het mogelijk om op een pc met 128 Ramgeheugen en 40 GB harde schijf met 1.0 mhz processor XP erop te plaatsen ?
Zal dat goed draaien ?
Nu staat er ME op maar dat is een ramp.
Iemand voorstel ?

Zal zeker goed gaan. Zou alleen dan wel voor een schone installatie gaan van Xp en geen Upgrade er over heen zetten. Zou tevens wel minimaal 128 MB geheugen bij zetten om xp goed te laten funktioneren.

Ja, indd het is 1 Ghz, sorry

Kan er me nog even iemand uitleggen hoe je een schone installatie doet van XP ?

CD-ROM van XP erin en ff de keuzes nalopen........... XP geeft vanzelf aan of er geformatteerd gaat worden bij de keuzes.............

Je kan ook eerst een opstartdiskette in het station doen en dan het commando format C: geven, daarna de CD-ROM erin herstarten in instructies volgen........

ik sluit mij van harte aan bij I.Slaats v.w.b. het geheugen erbij plaatsen. XP draait minimaal op 128 MB en als Microsoft zegt dat het minimaal vereist is, dan kun je rustig aannemen dat het dus NIET lekker loopt. Ik zou 256 als minimum aanbevelen en 384 of nog liever 512 als optimaal.

Wat de installatie betreft : zet in de bios opstarten vanaf CD als 1e bootoptie.
Plaats de CD van Xp en pas erg goed op ! : direct na de eerste tekst wordt aan je gevraagd of je wilt opstarten vanaf CD of HDD. Kies daar voor CD, maar nogmaals, de vraag blijft maar kort in beeld. Daarna wordt je idd. mogelijkheid geboden tot een format.

Wil je voorkomen dat er per ongeluk toch een update wordt uitgevoerd vanaf ME naar XP dan is het wellicht handig om eerst te booten met een diskette om daarna je HDD te formateren. Daarna XP erin.

M.b.t. tot de keuze van schijfindeling adviseer ik NTFS. XP biedt de mogelijkheid tot de "normale" FAT indeling en de "moderner" NTFS indeling.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan