• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van meerdere sheets 1 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
240
Hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb 1 hoofdbestand (hoofd.xls) en meerdere sub bestanden, (Jan.xls, Piet.xls enz.) Wel met dezelfde indeling. Ik wil dat het hoofdbestand op locatie x, automatisch gevuld wordt vanuit de sub bestanden op locatie Y en Z. Daarbij mag de data niet worden overschreven, maar moet er steeds een nieuwe regel gebruikt worden. De volgorde is niet zo belangrijk. Weet iemand een VBA code of een andere mogelijkheid om dit te realiseren?

Alvast erg bedankt.

HarryBee
 
De variabele wbResults verwijst naar het bestand waar je mee bezig bent in de lus.

Zo ook is wbResults.Sheets(1) telkens het eerste tabblad uit het bestand in de lus.

Als het niet lukt laat je maar iets weten.

Wigi
 
De variabele wbResults verwijst naar het bestand waar je mee bezig bent in de lus.

Zo ook is wbResults.Sheets(1) telkens het eerste tabblad uit het bestand in de lus.

Als het niet lukt laat je maar iets weten.

Wigi

Nogmaals dank,

Ik ben nog niet bij de totale oplossing, maar het ziet er wel goed uit.
Je hoort het of het allemaal lukt.
Daarna heb ik nog een aantal vragen, maar dat komt nog.

Groet Harry
 
Nogmaals dank,

Ik ben nog niet bij de totale oplossing, maar het ziet er wel goed uit.
Je hoort het of het allemaal lukt.
Daarna heb ik nog een aantal vragen, maar dat komt nog.

Groet Harry

Hallo allemaal,

Ik kom er niet uit. Ik zal even de situatie schetsen. Er zijn twee omgevingen in verschillende domeinen. Er is een gezamelijk gebied die zowel vanuit domein 1 als 2 te benaderen zijn. Beide gebruikers werken met hetzelfde bestand. De bedoeling is dat de gegevens uit het bestand van domein 1 en van 2 samen in één werkblad van het gezamelijk bestand komen zonder de gegevens te overschrijven. Ik heb geprobeerd om met de aangedragen oplossingen wat te doen, maar het werkt niet zoals ik wil. Zijn er suggesties?

Alvast bedankt.

Groeten Harry
 
Tuurlijk. Jouw meeste recente bestandje (+ code) hier neerzetten zodat men hier kan meekijken.

Ik heb hier een pdfje waarin hetgene wat ik wil als schemaatje staat weergegeven. Misschien weet iemand een oplossing?

Thanx

Groet Harry
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan