van mpeg naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

robcitroen

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Ik probeer om een mpeg file naar dvd te branden; het is een 800 mb groot bestand . Ik heb Nero OEM 6.6.05 en Nero Vision 3.10. Kan ik een van deze programma's gebruiken en hoe moet ik het precies doen? graag uitgebreide beschrijving want het is allemaal nieuw voor me.:(

Open NeroVision Express.
Klik op Film maken > DVD-Video
Klik op Videobestanden toevoegen...
Selecteer de benodigde bestanden en klik op Openen
Klik op Volgende en de rest moet je zelf maar een beetje kijken. Dat is niet zo moeilijk.

I.p.v. dat je het bovenstaande doet, kun je ook gewoon met Verkenner het MPEG-bestand op DVD zetten. Dan leest de DVD speler het ook.

Let wel op dat soms niet alle MPEG-formaten afgespeeld kunnen worden, moest je deze gewoon op een DVD branden.

James:)

hoe kan ik zien wat voor soort mpeg bestand het is en ik krijg in nero de boodschap kan het bestand niet laden

NeroVision Al geupdate via NeroSmartstart? Als je daar op het logo helemaal rechtsonder klikt kan je de programmaversies zien en controleren op de laatste updates. Indien je niet de laatste versie van Nero Vision Express hebt, zou ik deze eerst installeren en daarna nog eens proberen.

Volgende foutboodschap; Unable to insert D:\DOWNLOADEN\hazes\André Hazes - Complete afscheid Andre in Amsterdam ArenA 27-09-2004 (mp4-file).mpg.

Maak die naam eens een flink stuk korter en probeer nog eens. Maar je kan hem zonder probleem bekijken?

Naam gewijzigd; Unable to insert D:\DOWNLOADEN\hazes\André Hazes - afscheid.mpg.
zelfde boodschap; kan op mijn pc gewoon bekijken

Als de computer eens lang mag op blijven staan, zou je eens kunnen proberen met dit programma om te zetten naar MPEG-2 (PAL) DVD. Misschien is de uitvoerder groter als 800 Mb en zal je moeten splitsen...

Verder weet ik het ook niet goed.

dacht iets verde te zijn met dvd santa ; mpeg omzetten naar avi en dan in nero branden; maar krijg nu de boodschap; Error writing to 'd:\Mijn documenten\NeroVision\ImportedVideo\26-9-2005 22_13_54.0001\VTS_01.0001.mpg':
Onvoldoende schijfruimte beschikbaar. Error importing video segment. File cannot be inserted.

Het probleem zit hem niet in het branden.

Het probleem wat je hebt is dat MPG een formaat is die niet wordt gelezen, dit omdat MPG een decoder gebruikt en geen rauwe data is

De MPG kan niet niet als film worden afgespeeld als dusdanig

Wat je kunt doen is van de MPG een AVI (DIVX) daarna hem branden op een DVD.

Moet wel bekennen dat je er dan wel even rekening mee moet houden dat je DVD spelen wel DIVX kan lezen..

Of je moet hem branden als een DATA DVD.
Want kun je hem waarschijnlijk wel branden, want dan brand je in feite een bestand zo als bv een word bestand, al is ie dan wel groter.

Het is dus wel even van belang dat je weet wat je er mee wil doen.

Geplaatst door BulletSmoke
Het probleem zit hem niet in het branden.

Het probleem wat je hebt is dat MPG een formaat is die niet wordt gelezen, dit omdat MPG een decoder gebruikt en geen rauwe data is

De MPG kan niet niet als film worden afgespeeld als dusdanig

Wat je kunt doen is van de MPG een AVI (DIVX) daarna hem branden op een DVD.

Voor alle duidelijkheid : Ik heb mpeg al omgezet naar een avi bestand en krijg toch de volgende boodschap;
Error writing to 'd:\Mijn documenten\NeroVision\ImportedVideo\26-9-2005 22_13_54.0001\VTS_01.0001.mpg':
Onvoldoende schijfruimte beschikbaar. Error importing video segment. File cannot be inserted

opgelost

Uiteindelijk is het me toch gelukt met dvd santa; Bedankt voor alle Hulp !!!!:) :) :)

toch niet gelukt

het is gelukt om dvd te branden in dvd santa; in pc heb ik beeld EN geluid in dvd speler eerste kwartier beeld en geluid en daarna alleen nog maar beeld!!! HELLUP !!! :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan