Van netwerk terug naar directe verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
213
Op dit moment zit m'n PC achter een router.
maar zoals ik in dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=175532 al heb uitgelegt valt het steeds uit.

Ik ga dus zonder router proberen of ie het dan wel normaal doet. Maar ik heb geen handleiding meer enzo hoe dat moet...

Als ik nu de kabel uit de router haal en direct in de PC doet kan ie internet niet vinden omdat ie zoekt naar de router denk ik.

Dus hoe kan ik instellen dat hij gewoon direct verbinding maakt? Ergens een site ofzo?
 
Ga naar START CONFIGURATIESCHERM daarna naar NETWERKVERBINDINGEN dan klik je met de rechter muisknop op dat symbooltje met twee monitoren, daar staat bij lan verbinding, kies voor eigenschappen klik met de muis 1 keer op internet-protocol, dit is de onderste in het lijstje wat je ziet druk daarna op eigenschappen en kies voor automatisch een ip adres verkrijgen, daarna op okee en dan zou de pc vanzelf een ip adres moeten krijgen en weer verbinding met het netwerk. Daarna ga je weer naar start configuratiescherm en dan kies je voor internetopties, daar druk je lan instellingen en zorg je ervoor dat aangevinkt staat instellingen voor internetexplorer automatisch overnemen.
Daarna weer op okee en dan zou in theorie de pc weer internet moeten hebben.
 
hm ok, maareh op die manier maakt ie toch weer verbinding via netwerk, dus de router???

ik bedoel:
Nu heb ik internet via de router, maar ik wil dus de kabel direct in m'n pc doen zonder router dus. Maar als ik dat gewoon zomaar doe krijgt ie geen verbinding.
Maar als ik wat jij zegt dan dus doe zou die et wel moeten doen?

of heb je et verkeerd begrepen?
Ik vraag het nog maar ff na voordat ik het probeer :)
 
Als je de kabel die vanaf het modem (dus ethernetkabel of tewel utp) rechtstreeks in je pc zou doen en ook nog zou doen wat ik aangaf dan moet hij weer werken, heb je kabel internet of adsl internet?
 
Het zou niet uit moeten maken, er is hooguit een kans dat je het modem een keer uit moet zetten, de rj45 stekker uit je pc en de boel een keer moet herstarten, dan maat het kabel modem een nieuw ip en macadres aan, dan zou het ook weer moeten werken, voordat je de boel gaat omzetten, prober alle waarden die je tegen komt qua getallen op te schrijven, dat kun je de boel zo weer terug zetten, je kunt ook even een systeemherstel punt aanmaken voor vandaag, dan zet hij automatisch alles weer terug naar zoals het was.
 
Gelukkig maar, geen dank zou ik zeggen want daar zijn we hier toch voor dacht ik.
Veel internet plezier.
Ik zal eens dat topic lezen wat voor probleem je had met je router, je mag van mij hier ook een korte omschrijving plaatsen hoor mischien dat we er alsnog uit komen.

(als het vd beheerder niet mag hoor ik het wel)

Ik heb niet gekeken maar vergeet je niet de vraag op status opgelost te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan