van office 2003 naar 2007: VBA huisstijldocumenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Triple20

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Hallo,

Ik ben niet erg goed thuis in VBA, maar voor mijn bedrijf heb ik ooit een huisstijl laten automatiseren dmv VBA, Office 2003. Die zorgt voor invoerschermen (adresgegevens, onderwerp etc), het automatisch openen van een briefsjabloon of rapportsjabloon, het invullen van die gegevens in het sjabloon, en het aanmaken van een registratie in een access-database.

Nu gaan we over naar office 2010 en zit er ineens een aantal problemen in de code. De meeste heb ik er door logisch denken uitgehaald, maar er blijft er 1 over. Het heeft te maken met de datum. Wordt de datumfunctie tegenwoordig anders genoemd in vba? In de formulieren is het datumveld bijvoorbeeld verdwenen. Bij het compileren krijg ik onder andere de melding van een Ongeldige kwalificatie in de regel "ActiveDocument.CustomDocumentProperties ("Datum").Value = datum.Value" Hierbij is het laatste woord datum gemarkeerd.

In 2003 heb ik dit ook al eens gehad (problemen met de datum) en toen moest ik MSCAL.ocx opnieuw registreren en als verwijzing opnemen. Nu werkt dat niet.

Wie o wie heeft tips om me op weg te helpen?

In de titel ga je van Office 2003 naar Office 2007. In je bericht van Office 2003 naar Office 2010. Misschien niet essentieel, maar toch wel handig om te weten of het 2007 of 2010 is.Bij welke app. van Office heb je het probleem?

Excuses! Op deze manier maak ik het er niet duidelijker op.

Het is van 2003 naar 2007.
:confused:

Ik denk dat dit al veel uitmaakt:

Code:
ActiveDocument.CustomDocumentProperties ("Datum").Value = format(Date,"dd-mm-jjjj")

Dank je. Dit lost op die plek de foutmelding op, maar is denk ik niet de kern van mijn probleem. Ik vermoed dat "datum" verwijst naar een datumveld in een formulier. Als ik dat formulier open, staat daar in de 2003-versie een veld (met de naam "datum") met een selectiemogelijkheid (kan daar de datum kiezen) waarin de huidge datum standaard is ingevuld. Als ik dit formulier in 0ffice-2007 open, is dit selectieveld verdwenen.

Daarom mijn vermoeden dat het te maken heeft met de kalender-functie die in office 2007 mogelijk anders is dan in 2003.

EDIT: vanmiddag uitgevogeld dat de oude MS Calender 11.0 niet werkt in office 2007/VBA6 Ik had wel de betreffende ocx-file geregistreerd en de verwijzing aangemaakt, maar VBA6 kan er niets mee. Met als gevolg dat het besturingselement niet meer getoond werd in het formulier. Dat "verdwenen" veld heette oorspronkelijk "datum", en daar werd in de code naar verwezen. Ik heb nu op de betreffende formulieren het besturingselement microsift date en time picker geplaatst, en het veld opnieuw "datum" genoemd. tadaaaa! Weg zijn de meldingen. De huisstijl werkt nu bijna helemaal. Als ik het laatste foutje er niet uit krijg, meld ik me wel weer. Dit topic mag in ieder geval gesloten worden.

Bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan