van on board naar ati

Status
Niet open voor verdere reacties.

zarr

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Berichten
491
hallo omdat mijn onboard kaart niet meer goed werkt heb ik even een oudere ATI 3d rage 2 pci in mijn pc gezet maar deze werkt niet.. tenminste nog niet.

in apparaatbeheer word weergegeven apparaat start niet code 10

kan het zijn dat ik eerst in de bios de andere (on board) kaart moet uitzetten en als ie het dan nog niet doet daarna hoe krijg ik dan ooit weer beeld?:confused:
 
ik heb hem via de bios uitgezet en krijg nu beeld via de ati ....

alleen na het opstartscherm van windows xp blijft het zwart.....veilige modus werkt wel

hoe kan dit? windows start dus niet meer door in normale modus?
 
zarr zei:
ik heb hem via de bios uitgezet en krijg nu beeld via de ati ....

alleen na het opstartscherm van windows xp blijft het zwart.....veilige modus werkt wel

hoe kan dit? windows start dus niet meer door in normale modus?
was de beeld bij het onboard ook zwart?
heb je nog wat geinstalleerd voor jij de losse videokaart bijzette?
 
nee bij de onboard werkt het wel ik zit nu weer op de onboard kaart maar kan het zijn dat die ati te weinig mb ofzo heeft?

in de veilige modus krijg ik wel beeld met die ati

20 mb ... heeft die kaart ..zou dat te min zijn voor mijn p4??
 
Laatst bewerkt:
al geprobeerd om je kaar te instaleren in veilige modus?
 
Heb je in de bios "Assign IRQ for VGA " aan of uit staan? indien het laatste, deze op aan zetten.
 
Nog een poging, drivers van de oude kaart gedeinstalleerd, staat in de bios first display op AGP of PCI ?, eventueel omdraaien, zit er in de pci slot onder deze kaart ook een pci kaart?
Zijn de drivers voor de chipset met de AGP accelerator drivers ook geinstalleerd?
Kijk eens in apparaatbeheer, met de verborgen apparaten weergeven op aan, of er ergens een conflict is.
 
heb een andere kaart gekocht en werkt prima bedankt voor de moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan