van OS 10.6 naar LION 10.7

• Onderwerp starter Onderwerp starter staf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

staf

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Hallo,
Als complete AppleLEEK heb ik een vraag....
Ik ben in het bezit gekomen van een Imac 6,1 (G5) 24" van einde 2006.
Op het toestel werd volgens de vorige eigenaar LION 10.7 geinstalleerd.
Ik vind dat het toestel heel traag werkt en stel mij de vraag of dat besturingsysteem wel de juiste keuze was.
Zou een oudere OS Mac (Leopard) niet beter werken, of is er iets mis met mijn Imac en heeft men mij in de zak gezet

Laatst bewerkt:
Die G5 zal ergens anders voor staan, of moet een fout zijn.
Want als het een G5 is, zal er geen 10.6 op staat en er kan dan ook geen 10.7 op.

De vraag is eerder hoeveel geheugen er in zit.

Staf,

Hoeveel RAM geheugen en welk processor heeft u Mac. Ik heb ook een Mac (iMac 24") met een Processor 2.8 Ghz Core 2 Duo,4Gb Ram met de 10.5.8 syteem opstaan.ik zou ook naar de 10.6.x kunnen gaan, maar hij doe wat ik vraag zonder vertraging. ik ga ook upgrade naar 10.6.x en het daar bijlaten. Mss, dat ik 10.7.x ook zonder probleem kan draaien, maar wat zijn de meerwarden?
ik denk dat U best met een 10.5.x of 10.6.x

let op : vanaf 10.7.x zijn er veel programmas onder 10.6.x die niet meer zullen werken.
bekijkt de 2 onderstande linken is na voor je de overgang zou maken.

http://snowleopard.wikidot.com/
http://roaringapps.com/apps:table

groeten

Imac

Hallo Wouter,
Dank voor de snelle reactie.
Zoals gezegd ben ik een LEEK, De vorige eigenaar heeft mij een cd meegegeven met LION 10.7 op zei mij dat hij al zijn gegevens heeft verwijderd en de Lion heeft op de computer gezet.
Ik (mijn computer)heeft een geheugen van 2GB.
In de gegevens van de mac staat Mac OSX Lion 10.7.2
De processor is een Intel Core 2 Duo van 2.16 GHz
Het is een IMAC van eind 2006

10.6 >>>10.7 ??

Hoykes,

installeert de 10.5.x en je gaat geen enkel problemen hebben. U kunt de 10.6 proberen, maar wat is de meerwaarde? Problemen met compabiliteit?
De 10.7...no way!!

Digi_One

Dank U DigiOne,

Het probleem is dat op de aangekochte Imac Lion 10.7.2 staat.
Hoe kan ik terug naar een 10.5 ? Kan ik dat ergens dowloaden?
Ik was Windows gebruiker en wilde naar Apple, maar blijkbaar is dat ook niet zo simpel.
Staf

Vraag aan de vorige eigenaar even de originele dvd's op. Jou iMac met Lion zal wel gaan, maar je processor is misschien een beetje traag. Ik zou daarna gaan voor SnowLeopard (OSX 10.6). Dat zal heel goed werken.

Dank U Peter,
De vorige eigenaar heeft me de CD gegeven.
Maar kan ik die zo maar installeren over het (nieuwere) bedrijfsysteem?

Opstarten met de C toets ingedrukt. Dan forceer je het systeem om hem op te starten via cd/dvd. En ja..., dat moet geen probleem geven!

Dank u Peter,
Ik ga het proberen, als het lukt heb je een pint te goed ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan